دو تشکل کویتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند


دو تشکل کویتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

تهران-ایرنا-'ائتلاف اسلامی ملی' کویت و 'جنبش پیشرو' این کشور در دو بیانیه جداگانه حضور معاون وزیر خارجه کشورشان در نشست ورشو را به شدت محکوم و اعلام کردند که هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، 'ائتلاف اسلامی ملی' کویت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در سایه تجاوزات روزانه مقامات رژیم صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین و ریختن خون کودکان و زنان آنان و تعدی شهرک نشینان صهیونیست به شهرها و روستای امن فلسطین اشغالی، ما همه تلاش های ذلت آور برخی کشورها برای عادی سازی ذلت بار با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنیم.
این ائتلاف همچنین مشارکت 'خالد جارالله' معاون وزیر خارجه کویت در نشست به اصطلاح امنیت و صلح در خاورمیانه در ورشو را با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی محکوم کرد.
ائتلاف اسلامی ملی کویت هشدار داد : مشارکت در این نشست، گامی در راستای رقابت میان کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شمار می رود.
این بیانیه از همه قشرها و گروه های مختلف کویتی خواست که به طور جدی مخالفت خود را با این اقدام ذلت بارانه در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کنند و همه نهادها و مراکر مدنی برای مقابله با زورگویی صهیونیست ها از جهاد مردم فلسطین حمایت کنند.
روزهای 24 و 25 بهمن برابر با 13 و 14 فوریه، ورشو پایتخت لهستان میزبان آمریکا و همپیمانان این کشور بود تا با موضوع صلح در خاورمیانه دور تازه ای از فشار علیه ایران و به حاشیه راندن موضوع فلسطین را آغاز کنند.
'جنبش پیشرو' کویت نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مشارکت مقام کویتی در عکس گروهی در نشست ورشو در کنار نتانیاهو اقدامی کاملا مردود و محکوم است. این امر با موضع مردمی و رسمی کویت که مخالف عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند، مغایرت دارد.
این بیانیه افزود: این اقدام معانی سیاسی منفی در خود دارد به این معنا که تلاشی برای کشاندن دیپلماسی کویت به سمت باتلاق عادی سازی رابطه با رژیم اسرائیل محسوب می شود.
این جنبش از همه جریان های کویتی خواستند تا با این چنین اقداماتی کاملا مخالفت کنند.
انجمن وکلای کویت نیز حضور معاون وزیر خارجه این کشور در کنار نتانیاهو هنگام گرفتن عکس یادگاری در کنفرانس ورشو را محکوم کرد.
در این نشست روسیه، چین، لبنان، فلسطین، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان شرکت نکردند.
به عقیده کارشناسان، حضور برخی کشورهای اروپایی در سطح وزیر در نشست ورشو از جمله هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، بیانگر تعمیق شکاف‌ها میان اتحادیه اروپا و واشنگتن بود.
شبک**خاورم**9329**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج