یک میلیون و 800 هزار دختر بالای سن ازدواج در کشور داریم


یک میلیون و 800 هزار دختر بالای سن ازدواج در کشور داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده گفت: بر اساس آمارها یک میلیون و 800 هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رضا دارابی شب گذشته در همایش آموزش های بهنگام ازدواج که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با بیان اینکه علیرغم تلاش های گسترده ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ترویج ازدواج انجام شده است متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق و جدایی در جامعه هستیم خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما، روحانیون و مبلغان مذهبی ، سازمان های دولتی و غیر دولتی و مربیان آموزش دیده نقش موثری در انتخاب آگاهانه و ازدواج موفق دارند که باید در این مسیر تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج به عنوان تشکیل دهنده خانواده و نخستین رکن جامعه محسوب می شود تصریح کرد: هر چقدر که بتوان در زمینه ترویج ازدواج اگاهانه و سالم تلاش کرد و بنیان خانواده را حفظ نمود به همان میزان در داشتن جامعه ای سالم نیز موفق خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موضوع طلاق و جدایی، زنان بیش از مردان دچار آسیب می شوند تصریح کرد: باید در زمان ازدواج مسئله هم کفو بودن در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی، تحصیلات، اقتصادی و حتی سیاسی مورد توجه قرار گیرد و پس از ازدواج نیز با چشم پوشی از خطاهای یکدیگر، با کوچکترین اختلاف آخرین راه حل که جدایی است انتخاب نشود.

دارابی به نقش خانواده ها در تحکیم ازدواج نیز تاکید کرد و گفت: والدین باید از دخالت های بی مورد و اختلاف افکنی در میان زوجین پرهیز کنند و به عنوان یک راهنما تلاش در حفظ روابط داشته باشند.

وی افزود:بر اساس آمارها یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است و در مقابل در جامعه مشاهده می شود که برخی دختران زیر ۱۳ سال ازدواج می کنند که هر دو آن آسیب زاست و باید به آن توجه ویژه ای نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همه نهادها و گروه هایی که می توانند نقش موثری در ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده داشته باشند باید مشارکت کنند و در این زمینه فعال شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها