مدرسه های خانگی رو به رشد است


مدرسه های خانگی رو به رشد است

نوید ادهم گفت: خانواده های تحصیل کرده وجود دارند که فرزندان خود را به مدرسه نمی فرستند و ادعا دارند که میتوانند از معلم ها بهتر به فرزندانشان آموزش دهند. این فرآیند در کشور رو به رشد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مهدی نوید ادهم» در نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از انقلاب اسلامی که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: خانواده هایی هستند که هزینه فرستادن مدرسه غیردولتی را ندارند، مدرسه دولتی هم نزدیک خانه اشان نیست. بنابراین مادران تحصیل کرده تربیت آموزشی فرزند را برعهده می گیرند و ادعا دارند از معلم ها بهتر می توانند آموزش ببیند. این روند در حال رشد است. باید برنامه ریزی برای این دست از دانش آموزان که در مدرسه نبوده اند داشته باشیم.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به مدرسه تراز تمدن اسلامی گفت:چه تعریفی از مدرسه تراز تمدن اسلامی داریم. باید تمدن اسلامی به اقتضا شرایط روز باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید باید در برنامه ریزی ۱۰ سال آینده را داشته باشیم گفت: یکی از ویژگی های مدرسه در تراز تمدن اسلامی جهانی شدن است. یعنی دانش آموز فهمی از جهان داشته باشد، دیگران را به رسمیت بشناسد، انتقاد پذیر باشد. این ویژگی ها در سند تحول نیز آمده است. باید در برنامه درسی خود را نشان دهد.

نوید ادهم ادامه داد: این التزامات دستیابی مدرسه در تراز تمدن است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی ما تمدن علمی و اخلاقی است گفت:در برنامه درسی به آن توجه شده است. تفکر علمی باید در جامعه نهادینه شود. علمی بندیشند، علمی تصمیم بگیرند و باید رد پای آن را در مدرسه جستجو کنیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه آینده برخلاف مدرسه امروز که گروه محور است فرد محور خواهد بود. امروز با گروه دانش آموز رو به رو هستیم. در آینده با فرد گرای مواجه ایم. در آموزش و پرورش آینده فرد موضوعیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه چالش نظری و عملی در آموزش و پرورش داریم گفت: اصلی ترین مشکل ما نیروی انسانی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم. معلم هایی که باورمند به تمدن اسلامی و دارای صلاحیت هستند تربیت و جذب شوند.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی