فیلم سینمایی پلنگ سیاه (دوبله فارسی)


فیلم سینمایی پلنگ سیاه (دوبله فارسی)

پلنگ سیاه (Black Panther) فیلمی در سبک ابرقهرمانی بر پایهٔ شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس است.

فیلم سینمایی پلنگ سیاه (دوبله فارسی)

پلنگ سیاه (Black Panther) فیلمی در سبک ابرقهرمانی بر پایهٔ شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس است. مارول استودیوز تهیه‌کنندهٔ آن و استودیو سینمایی والت دیزنی عهده‌دار توزیع آن می‌باشد. این فیلم هجدمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. رایان کوگلر کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و فیلم‌نامه را خودش به همراه جو رابرت کول نوشته‌است.



چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه، مایکل بی. جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دنیل کالویا، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم، تچالا پس از اتفاقات جنگ داخلی به واکاندا بازمی‌گردد، که در آن جا با مشکلی عمیق مواجه می‌شود که اگر جلوی آن را نگیرد، عواقبی جهانی در پی خواهد داشت.


پلنگ سیاه برای نخستین بار در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ در لس آنجلس به رو پرده رفت. اکران گسترده فیلم از تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ به صورت سه بعدی و آی‌مکس در ایالات متحده آغاز شد. پلنگ سیاه با استقبال گسترده منتقدین و تماشاگران همراه بوده‌است. منتقدین قلم داستانی، کارگردانی، تیم بازیگری، طراحی صحنه و لباس، جلوه‌های ویژه و موسیقی متن فیلم را تحسین کردند و آن را در زمره بهترین آثار ابرقهرمانی در تاریخ سینما جای دادند. بسیاری از منتقدین، پلنگ سیاه را بهترین فیلم دنیای بسط یافته مارول دانسته و معتقدند فیلم نه تنها از نظر ویژگی ابرقهرمانی بلکه از نظر فرهنگی نیز بسیار پراهمیت است.

فیلم سینمایی پلنگ سیاه (دوبله فارسی)

همچنین پلنگ سیاه در گیشه نیز بسیار خوب عمل کرد. فروش فیلم حتی از تصورات مدیران مارول نیز بسیار بالاتر بود. پلنگ سیاه در سراسر جهان ۱/۱۸۳ میلیارد دلار فروخته‌است در حالی که بودجه ساختش ۲۱۰ میلیون دلار بوده‌است. پلنگ سیاه تا به اینجا پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸، سومین فیلم پرفروش تاریخ ایالات متحده و ۴۱امین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینماست. پلنگ سیاه در افتتاحیه خود ۲۴۱ میلیون دلار بلیط فروخت. فیلم تنها در عرض سه روز در خاک آمریکا به فروش ۲۰۲ میلیون دلاری رسید و تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا در سه روز اول اکران شد.


پلنگ سیاه پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک کارگردان آفریقایی-آمریکایی ساخته شده‌است. این فیلم هفته گذشته توانسته بود با عبور از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک)، به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما‌های آمریکای شمالی تبدیل شود و حال همانطور که پیش از این نیز پیش بینی شده بود، این فیلم توانست در این آخر هفته با عبور از فیلم Titanic (تایتانیک)، لقب سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی را به‌دست آورد. فیلم Black Panther توانست در سه روز آخر این هفته، ۸.۴ میلیون دلار دیگر بفروشد و در رتبه چهارم گیشه قرار گرفت. بدین ترتیب مجموع فروش فیلم مستقل شخصیت پلنگ سیاه تا ۶۶۵.۴ میلیون دلار افزایش یافته است.
فیلم سینمایی پلنگ سیاه دوبله فارسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان