عبدالله: قانون اساسی افغانستان قابل مذاکره و معامله نیست


عبدالله: قانون اساسی افغانستان قابل مذاکره و معامله نیست

عبدالله گفت: در روند صلح و مذاکره افغانستان، استقلال کشور، قانون اساسی، حقوق شهروندان و نهادهای افغانستان از جمله ارتش قابل مذاکره و معامله نیست.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه افغانستان گفت: در روند صلح و مذاکره افغانستان، استقلال کشور، قانون اساسی، حقوق شهروندان و نهادهای افغانستان از جمله ارتش قابل مذاکره و معامله نیست و ۹۵ درصد سیاست‌مداران کشور از این اصول و ارزش‌ها حمایت می‌کنند.

عبدالله که امروز (جمعه، ۲۶ دلو) در مراسم گرامیداشت از سی‌امین سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان صحبت می‌کرد، همچنان گفت که خروج نیروهای شوروی در نتیجهی قربانی‌های تمام مردم افغانستان به‌دست آمده است.

به گفته‌ی او این روز یعنی «۲۶ دلو» به هیچ قوم، گروه و جریان خاص تعلق ندارد بلکه روز تمام مردم افغانستان است.

رییس اجراییه افغانستان تأکید کرد: جهاد افغانستان از تروریسم مبرا بود. نمی‌گفتیم صدها بی‌گناه کشته شوند و ما یک سرباز روس را بکشیم.

عبدالله در بخشی از سخنانش افزود که شوروی سابق می‌خواست در کنار اهداف ژئوپولیتیک خود یک ایدیولوژی‌ای را که با روح، روان و عقیده‌ی مردم افغانستان پیوند نداشت، بر مردم این کشور تحمیل کند که با قیام و جهاد مردم افغانستان مواجه شد.

وی در این مراسم به تلاش مشترک برای به موفقیت رساندن پروسه‌ی دولت‌سازی در کشور تأکید کرد و گفت که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی باید میان تمامی طرف‌ها هماهنگی وجود داشته باشد.

این در حالی است که سی سال پیش از امروز در ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ شمسی آخرین سربازان اتحاد جماهیر شوروی پس از نزدیک به ده سال حضور در افغانستان، این کشور را ترک کردند و به جنگی که هزاران سرباز روسی نیز در آن کشته شده بودند، نقطه‌ی پایان گذاشتند.

/انتهای پیام/

عبدالله: قانون اساسی افغانستان قابل مذاکره و معامله نیست
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...