1500 روستای سیستان و بلوچستان به تلفن ثابت دسترسی می یابند


1500 روستای سیستان و بلوچستان به تلفن ثابت دسترسی می یابند

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، نیک محمد بلوچ زهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای مدیران ICT اظهار کرد: پیش از این در 140 روستای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان امکان فعالیت سیم کارت های اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود نداشت، اما هم اینک با...

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، نیک محمد بلوچ زهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای مدیران ICT اظهار کرد: پیش از این در ۱۴۰ روستای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان امکان فعالیت سیم کارت های اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود نداشت، اما هم اینک با انجام رومینگ این اپراتور ها روی شبکه نورتل، مشترکین روستایی می توانند با استفاده از این بستر ارتباطی خدمات مورد نیاز خود را به کمک سیم‌ کارت‌های ایرانسل و همراه‌ اول دریافت کنند.

وی افزود: همچنین به منظور افزایش بهره وری امکانات ارتباطی ایجاد شده در سطح سیستان و بلوچستان و بهبود پوشش جاده ای و روستایی، اپراتورهای اول و دوم اقدام به رومینگ در شبکه خود کرده‌اند.

بلوچ زهی به خدمات تلفن ثابت در روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: امکان ثبت نام تلفن ثابت در بیش از 1500 روستای استان توسط مخابرات ایران فراهم شده است و در حال حاضر عزیزان روستاهای هدف، می‌توانند با مراجعه با سایت مخابرات ایران اقدام به ثبت‌نام سرویس موردنظر کنند.

وی تصریح کرد: در فاز اول توسعه روستایی با همکاری شرکت «های وب» در 3000 روستای سیستان و بلوچستان امکان ثبت نام تلفن ثابت روی بستر LTE فراهم شده است و روستاییان می توانند با شماره گیری 1565 نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا