طرز تهیه پنکیک سیب زمینی خانگی بسیار خوشمزه


طرز تهیه پنکیک سیب زمینی خانگی بسیار خوشمزه

در این آموزش طرز تهیه پنکیک سیب زمینی خوشمزه و خوش طعم در منزل با ساده‌ترین روش را در اختیار شما کدبانو‌های عزیز و گرامی قرار داده ایم.

پنکیک یا کیک تابه‌ای از ریخته شدن خمیر در تابه تهیه می‌شود و شما می‌توانید روی سطح پنکیک مربا و شکلات و سیب زمینی و گوشت و … را قرار دهید. پنکیک سیب زمینی از انواع کیک‌های تابه‌ای خوشمزه و مقوی است و در طرز تهیه پنکیک سیب زمینی از پنیر موزارلا و پوره سیب زمینی و تخم مرغ و آرد و پیازچه و پودر سوخاری و روغن و خامه ترش استفاده می‌شود.

پنکیک ساده، پنکیک گوشت و پنکیک نوتلا از انواع روش‌ها برای تهیه پنکیک هستند و شما می‌توانید برای تنوع در ساخت پنکیک‌ها از این مواد غذایی استفاده نمایید.

مواد لازم

پوره سیب زمینی: ۴ پیمانه
پنیر موزارلا خرد شده: نیم کیلوگرم
تخم مرغ: یک عدد
آرد: ۱.۴ پیمانه
پیازچه خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: به مقدار لازم
پودر سوخاری: نصف پیمانه
خامه ترش یا سرشیر: به مقدار کم

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی خوشمزه

برای تهیه پنکیک سیب زمینی ابتدا درون قابلمه‌ای مناسب ۴.۵ لیتر آب بریزید و مقداری کمی نمک به آب بیفزایید سپس پوست ۷ عدد سیب زمینی را بگیرید و آن‌ها را چهار قاچ نمایید و درون قابلمه بریزید تا سیب زمینی‌ها پخته و نرم شوند.
سیب زمینی‌ها را با چهار قاشق غذاخوری کره درون ظرفی مناسب پوره و له نمایید سپس پنیر و تخم مرغ و پوره سیب زمینی و پیازچه و آرد را با یکدیگر مخلوط نمایید.


در مرحله بعدی طرز تهیه پنکیک سیب زمینی مقداری از مواد پنکیک را بردارید و به شگل گرد فرم دهید و مقداری خامه یا سرشیر روی آن بمالید سپس دو طرف مایه پنکیک را به پودر سوخاری آغشته نمایید و پنکیک‌ها را درون روغن سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها طلایی و سرخ شود.


در دستور تهیه پنکیک سیب زمینی می‌توانید خامه ترش یا سرشیر را حذف کنید همچنین بهتر است پنکیک‌ها را بعد از سرخ کردن درون ظرفی مناسب قرار دهید و به کمک سس و خیارشور و برش‌های گوجه فرنگی و … آن را تزیین نمایید.

منبع: آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...