حضرت زهرا(س) تجلی‌گاه یازده قرآن ناطق بودند


حضرت زهرا(س) تجلی‌گاه یازده قرآن ناطق بودند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تجلی‌گاه یازده قرآن ناطق بودند، گفت: حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت بقای اسلام را تضمین کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «کاظم صدیقی» شب گذشته ۱۹ بهمن ماه به مناسبت دهه دوم فاطمیه در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و از عظمت و فضائل حضرت زهرا(س) گفت: نور وجودی حضرت زهرا(س) قدسی بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به آیات الهی، گفت: در قرآن کریم آیاتی دلالت بر این مهم دارد که اهل بیت(ع) قبل از خلقت عالم هستی در عالم اشباح و انوار آفریده شده بودند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جامعه کبیره یک دوره امام شناسی است، اظهار کرد: امام هادی(ع) نسبت به بشر منت نهادند و دانشگاه معرفت به ولایت را با زیارت جامعه کبیره بنیان گذاشتند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بسیاری از علما و بزرگان با قرائت جامعه کبیره مشرف به محضر امام زمان(عج) می شدند، عنوان کرد: امام زمان(عج) به قرائت جامعه کبیره، خواندن نافله شب و قرائت زیارت عاشورا تاکید داشتند؛ مضامین و محتوای جامعه کبیره گنجی بی انتها است.

وی ادامه داد: زیارت عاشورا حدیثی قدسی بوده و از اسرار پیامبر(ص) به شمار می رود. در جامعه کبیره چنین آمده که خداوند اهل بیت(ع) را از نور عرشی خود خلق کرد و بر بشر منت نهاد و آن بزرگان را به عالم دنیا نزول اجلال داد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) انیس و مونس مادر بود، گفت: حضرت مادر را بسیار دلداری می دادند و هنگام تولد به ولایت و نبوت پیامبر و امام علی(ع) شهادت دادند لذا محبت پیامبر به ایشان محبت پدر و فرزندی نبود بلکه احترام یک ولی الله بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) وجود بهشتی داشتند، تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هرگاه مشتاق بهشت می شوم فاطمه را می بویم او بوی بهشت می دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) حلقه اتصال نبوت و امامت بودند، ابراز داشت: امام زمان(عج) لنگر آسمان و زمین است و با دستور ایشان است که زمین و آسمان آرامش دارد، خداوند به برکت وجود امام زمان(عج) است که به عالم هستی نعمت می دهد و امام زمان(عج) یکی از آثار وجودی حضرت زهرا(س) است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) لیلة القدر است و ظرف نزول قرآن کریم است، عنوان کرد: اگر در شب قدر یک قرآن کریم نازل شد اما ظرف وجودی حضرت زهرا(س) تجلی‌گاه یازده قرآن ناطق بوده است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به دیگر آثار و برکات وجودی حضرت زهرا(س)، گفت: اگر حضرت زهرا(س) از وجود مقدس امام علی(ع) دفاع نمی کردند به طور قطع غاصبان خلافت حضرت امیر را به شهادت می رساندند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) اطاعت محض از ولی بود، بیان داشت: اگر حضرت زهرا(س) مردم را نفرین می کرد یک نفر از آنان زنده باقی نمی ماند اما به دستور امام علی(ع) این کار را انجام ندادند. حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت بقای اسلام را تضمین کرد.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر