بیش از هزار میلیارد ریال طرح در حوزه ارتباطات دهه فجر در گیلان به بهره برداری می‌رسد


بیش از هزار میلیارد ریال طرح در حوزه ارتباطات دهه فجر در گیلان به بهره برداری می‌رسد

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ICT استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 9 طرح محوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری حدود هزار و 547 میلیارد ریال در استان به بهره برداری...

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ICT استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 9 طرح محوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری حدود هزار و 547 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: در ایام دهه مبارک فجر 34 سایت نسل دوم، 78 سایت نسل سوم، 139 سایت نسل چهارم، یک سایت اینترنت ثابت نسل چهارم با سرمایه گذاری 626 میلیارد ریال توسط اپراتور ایرانسل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات در استان به بهره برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: 16 سایت نسل دوم، 7 سایت جدید نسل سوم، 2 سایت جدید نسل چهارم، توسعه 146 سایت باند پهن و پوشش روستایی با سرمایه گذاری 165 میلیارد ریال توسط اپراتور همراه اول، پروژه توسعه مراکز دیتا و سوئیچ، فیبرنوری با سرمایه گذاری 756 میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات ایران منطقه گیلان در این ایام به بهره برداری می‌رسد.
وی با مقایسه بهره مندی شاخص تلفن ثابت در حال حاضر نسبت به سال 1357، افزود: در زمان انقلاب، 35 هزار و 300 خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ 3.1 درصد، در کل استان داشتیم اما الان یک میلیون و 400 هزار خط تلفن ثابت و با ضریب نفوذ 40.5 درصد است .
توکلی با بیان اینکه در زمان انقلاب فقط 19 مرکز سرویس دهی خدمات ارتباطی در استان داشتیم که در حال حاضر 546 مرکز خدمات تلفن داریم، تصریح کرد: در سال 57 فقط 17 روستا در استان دارای ارتباط بودند اما اکنون 2 هزار و 544 روستای گیلان دارای ارتباط هستند و دیگر تکنولوژی‌های ارتباطی بعد از انقلاب فراهم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا