مسجدی که سال‌ها است در سوگ فاطمی می سوزد


مسجدی که سال‌ها است در سوگ فاطمی می سوزد

مسجد علی بن موسی الرضا (ع) سال ها است که در میان مساجد پایتخت کشورمان در برپایی سوگواره ایام فاطمیه، مطرح است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) 17 تا 21 بهمن ماه در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابوالحسنی، استاد حوزه علمیه، سخنران مراسم سوگواری فاطمی در این مسجد است.

مراسم سوگواری در شهادت مظلومانه حضرت صدیقه کبری(س) همه ساله از شب اول جمادی الاول تا شب سوم جمادی الثانی در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود که سخنرانی مذهبی و مداحی از جمله برنامه های آن است.

طبق مشاهدات و بررسی ها خبرنگار ما، از این منظر، این مسجد جزو معدود مساجدی است که در همه ایام فاطمیه، مراسم روضه و سوگواری برگزار می کند.

این گزارش می افزاید، برخی از مساجد شهر تهران چندین شب در ایام فاطمیه مجلس روضه و سوگواری برگزار می کنند که مساجد روحانی، غدیر خم، نبی اکرم(ص) و فاطمیه از جمله آنها هستند اما هیچ یک از آنها بیش از 20 شب مراسم ندارند.

مسجدی که سال‌ها است در سوگ فاطمی می سوزد

به گزارش شبستان، سوگواری در ایام شهادت حضرت زهرای اطهر(س) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش بی نظیری یافته به طوری که می توان این موضوع را یکی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دانست.

البته میزان سوگواری فاطمی در مساجد کشورمان، بسیار متغیر است از مساجدی که در همه شب های ایام فاطمیه مراسم برگزار می کنند تا مساجدی که صرفا در شب و شام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) اقامه عزا می کنند.

یادآور می‌شود، مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در تهران، میدان شهدا، خیابان قادری، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)