فرماندار مراغه: مسئولان در خدمت به روستائیان تلاش کنند


فرماندار مراغه: مسئولان در خدمت به روستائیان تلاش کنند

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه توجه به روستائیان و رفع مشکلات آنها را ضروری دانست و افزود: مسئولان در ارائه خدمات به روستائیان تلاش کنند چرا که یکی از اولویت های انقلاب اسلامی توجه ویژه به روستائیان است.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جشنواره غذاهای سالم و سنتی و تولیدات زنان روستایی که در روستا کرمجوان برگزار شد، افزود: خدمت به روستاییان و توجه به خواسته های آنها در طول چهل سال همواره در اولویت برنامه ها بوده است.
وی گفت: مشارکت مردمی بالا و حضور در تمامی عرصه ها در بخش سراجو مراغه باید از سوی تمامی دستگاه های شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
شکری افزود: برپایی این جشنواره ها در کنار نشاط آفرینی در روستاها به احیای سنت ها و آیین ها نیز کمک می کند.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را اهمیت دادن به شیوه های صحیح پخت، معرفی غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر و آگاهی دادن به مردم عنوان کرد.
اسماعیل کریمی اصل افزود: این جشنواره با استقبال خوب زنان خانه دار برگزار شد و آنان براساس توانمندی و سلیقه خود با انواع غذاهای محلی، آش های سنتی و ترشیجات در این جشنواره شرکت کردند.
وی گفت: حفظ ارزش غذایی و کیفیت آن، طعم و مزه، تزیین غذا و سفره آرایی، توجه به سنت ها و غذاهای بومی و محلی از مواردی بودند که در این جشنواره غذایی به آن دقت داشتند.
وی افزود: با توجه به رشد بی رویه فست فودها و همچنین غذاهای پرچرب در بین جامعه که با فرهنگ ما بیگانه بوده و شاهد رشد مشکلات جسمی از جمله چاقی مفرط و همچنین دیگر امراض هستیم لازم است با توجه به سبک زندگی ملی اسلامی الگوهای غذاهای سنتی به جامعه بیشتر معرفی شود.
وی ادامه داد: باید فضایی فراهم کنیم تا هنر آشپزی به کارآفرینی، کسب و کار و تولید ثروت برای بانوان تبدیل شود و گردشگران و نسل جدید با فرهنگ گذشته و یا فرهنگی که در درون خانه ها مانده و هنوز وارد بازار نشده، آشنا شوند.
کریمی اصل اضافه کرد: استفاده از کالای داخلی و تولیدات و محصولات کشاورزی از دیگر اهداف این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره بیش از 70 نوع از غذاهای سنتی و محلی شامل انواع آش ها، کوفته ها، سمنو، دلمه، مربا، پلو، خورشت، کوکو، شیرینی، انواع سالاد و غذاهای خانگی طبخ و به نمایش درآمد.
این جشنواره با همکاری کمیته روستایی و عشایری دهه فجر، جهاد کشاورزی، بخشداری سراجو، بسیج سازندگی، اداره ورزش و جوانان و هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان مراغه برگزار و در پایان جشنواره به 5 نفر از بانوان خوش ذوق و برتر جوایزی اهدا شد.
3077/9880

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات