سهم 30 درصدی حمل و نقل عمومی تهران از بودجه 98


سهم 30 درصدی حمل و نقل عمومی تهران از بودجه 98

حناچی با اشاره به توجه ویژه لایحه بودجه 98 به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: 30 درصد بودجه 98 حمل و نقل عمومی ریلی پایه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، «پیروز حناچی» در حاشیه صد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه 98 را امروز تقدیم هیئت رییسه شورا کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه لایحه بودجه 98 را طبق اهداف برنامه سوم توسعه شهر تهران تدوین کرده ایم، افزود: طی سه سال گذشته بودجه شهرداری تهران ثابت بود در حالی که تلاش کردیم تا بودجه 98 را با 9 درصد افزایش به مبلغ 18 هزار و 930 میلیارد تومان ببندیم.

شهردار تهران تصریح کرد: بخش عمده ای از بودجه 98 را به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و حمل و نقل ریلی اختصاص داده ایم.

حناچی با اشاره به اختصاص 30 درصد بودجه 98 به حوزه حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر روزانه دو میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جابجا می شود که باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و برای رسیدن به این منظور به دو هزار واگن و سه هزار اتوبوس جدید نیاز داریم.

شهردار تهران در ادامه در خصوص بدهی های دولت به شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: سازمان حسابرسی به موضوع بدهی های دولت به شهرداری ورود پیدا کرده است و تا امروز دو هزار و 200 میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری احصا شده است.

حناچی با اشاره به بدهی های شهرداری تهران به بانک ها و موسسات نیز گفت: این بدهی ها باعث شده است که تا این لحظه نتوانیم از اوراق مشارکت استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از بهشت زهرا گفت: شهرداری تهران برنامه خاصی برای یکسان سازی قبور شهدا ندارد و طبق سیاست های اعلام شده عمل می کنیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟