کمبود داروی بی حسی دندان تا آخر بهمن برطرف می شود


کمبود داروی بی حسی دندان تا آخر بهمن برطرف می شود
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروی بی حسی دندان موسوم به «کارپول» گفت: با برنامه ریزی های انجام شده نیاز مراکز درمانی به این دارو تامین شده است و حتی بیشتر از نیاز نیز تا آخر بهمن تامین می شود.

محمد عبده زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه کارخانه اکسیر، داروپخش و لقمان این دارو را تولید می کنند البته طی سه ماه گذشته، تهیه ماده اولیه داروی بی حسی دندان به علت تحریم و جابجایی پول، دچار مشکل شد.

وی با اشاره به کمبود داروی بی حسی دندان به نام کارپول طی ماه های گذشته اضافه کرد: خوشبختانه شرکت داروپخش داروی بی حسی دندان را برای یک سال آینده تامین خواهد کرد و همزمان نیز برای مصرف چهار ماه این دارو، مجوز واردات صادر شده است و هر هفته این دارو وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ماهانه ۳.۵ میلیون عدد داروی بی حسی دندان در کشور مصرف می شود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو درباره قیمت گران داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته نیز گفت: قیمت داروی بی حسی دندان موسوم به «کارپول» براساس قیمت مصوب است که روی سایت سازمان غذا و دارو نیز درج شده است.

عبده زاده، علت گرانی داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته را خرید مراکز درمانی خارج از شبکه توزیع عنوان و تاکید کرد: قیمت این دارو تغییری نکرده است.

وی درباره اینکه گفته می شود ۳۰ درصد داروهای وارداتی قاچاق است نیز گفت: سازمان غذا و دارو این آمار را تائید نمی کند.

وی در عین حال از آمار دقیق قاچاق دارو اظهار بی اطلاعی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری