قانون جدید آمریکایی برای پایان جنگ عربستان در یمن


قانون جدید آمریکایی برای پایان جنگ عربستان در یمن

قانونگذاران آمریکایی می خواهند قانون جدیدی را برای پایان جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، قانونگذاران آمریکایی از حزب های جمهوریخواه و دمکرات برای تصویب قانون جدید برای پایان دادن به حمایت این کشور از ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات در یمن آماده می شوند.

پس از شکست سنا در تصویب طرح مشابه سال گذشت، این بار از دفعات پیش متفاوت است و احتمال موفقیت در تصویب این قانون جدید وجود دارد.

«مایک لی» سناتور جمهوریخواه و «کریس مورفی» سناتور دمکرات و «برنی ساندرز» سناتور مستقل، «رو خانا» و «مارک پوکان» دو نماینده دمکرات امروز (چهارشنبه دهم بهمن) به همین منظور لایحه قانونی را در سنا ارایه خواهند داد.

این مجلس در دسامبر گذشته با 56 رای موافق در مقابل 41 رای مخالف با قطعنامه ای درخصوص اختیارات جنگی مرتبط با یمن موافقت کرده است. بسیاری از نمایندگان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ترامپ به علت حمایت از عربستان انتقاد کردند.

خشم نمایندگان تنها به علت کشتار عربستان در یمن نیست، بلکه مسئله ترور«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول نیز مزید بر علت است، به طوری که ترامپ با استفاده از حق وتو از جلوگیری از تصویب این قانون جلوگیری کرد.

به موجب قانون اختیارات جنگ، این برای نخستین بار است که کنگره با تصمیم خروج نیروهای آمریکایی موافقت کرد.

این قانون که در سال 1973 تصویب شد، توانایی رئیس جمهوری را در مکلف کردن نیروهای آمریکایی به عملیات جنگی محدود کرده و برای این اقدام باید موافقت کنگره را به دست آوردند.

دمکرات های درحال حاضر بیشتر اعضای مجلس نمایندگان را به دست آوردند، اما جمهوریخواهان برتری خود را در سنا با دو کرسی اضافی تقویت کردند.

قانونگذاران و سازمان های حقوقی اعلام کردند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن، در نقض حقوق بشر در این کشور دست دارد.

باید این قانون موافقت دو سوم از اعضای دو مجلس را به دست آورد تا وتوی ترامپ که از آن استفاده کرده است، باطل کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها