بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن


Galaxy M10 اسمارت فونی زیبا و دارای یک باتری قدرتمند می باشد که از نظر ظاهری مناسب سال 2019 طراحی شده است، ولی از نظر عملکرد و مشخصات فنی، در میان اسمارت فون های پایین رده جای می گیرد. در این مطلب با بررسی مشخصات گلکسی M10 سعی می کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید. نوشته بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان...

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

Galaxy M10 اسمارت فونی زیبا و دارای یک باتری قدرتمند می باشد که از نظر ظاهری مناسب سال ۲۰۱۹ طراحی شده است، ولی از نظر عملکرد و مشخصات فنی، در میان اسمارت فون های پایین رده جای می گیرد. در این مطلب با بررسی مشخصات گلکسی M10 سعی می کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

1+

چند وقتی است که برندهایی مثل Xiaomi، Realme و Honor با ارئه‌ی اسمارت فون‌های میان رده و بعضا پایین رده‌ی خود با قیمت‌هایی بسیار نازل، کار سامسونگ را برای رقابت در زمینه‌ی BUDGET PHONE‌ها سخت کرده اند. حال کمپانی کره‌ای سامسونگ تصمیم گرفته تا با ارائه‌ی نسل جدیدی از اسمارت فون‌های خود به نام اسمارت فون‌های سری M، فصل جدیدی از رقابت با چینی‌ها را آغاز کند. دو گوشی جدید از سری Galaxy M با نام‌های گلکسی M10 و M20 در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شدند که ما در این مطلب به بررسی مشخصات گلکسی M10 خواهیم پرداخت.

Galaxy M10 اسمارت فونی زیبا و دارای یک باتری قدرتمند می‌باشد که از نظر ظاهری مناسب سال ۲۰۱۹ طراحی شده است، ولی از نظر عملکرد و مشخصات فنی، در میان اسمارت فون‌های پایین رده جای می‌گیرد. به طور کلی به نظر می‌رسد که سامسونگ در سری گلکسی M خود، بحث طراحی، باتری و عملکرد دوربین را هدف قرار داده باشد، در حالی که قسمت نمایشگر، مشخصات فنی و… در درجه‌ی دوم اهمیت جای گرفته اند. اما باید دید که آیا سامسونگ با سری گلکسی M خود می‌تواند گوی سبقت را از اسمارت فون‌های بسیار ارزان قیمت چینی برباید؟ در این مطلب با بررسی مشخصات گلکسی M10 سعی می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

مشخصات گلکسی M10

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۷
وزن ۱۶۳ گرم
ضخامت ۷٫۷ میلی متر
تعداد سیمکارت دو سیمکارته، ۴G
نمایشگر PLS TFT با رزولوشن ۷۲۰*۱۵۲۰ پیکسل (HD پلاس)
پردازنده Exynos 7870
GPU Mali-T830 MP1
RAM ۲ مدل: ۲ و ۳ گیگ
حافظه داخلی ۲ مدل: ۱۶ و ۳۲ گیگ
کارت حافظه دارد، اسلات جداگانه، microSD تا ۵۱۲ گیگ
دوربین اصلی دوگانه، ۱۳+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
پورت USB microUSB 2.0
باتری لیتیوم یونی، ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت
قیمت حدود ۱۰۰ یورو
بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

بررسی مشخصات گلکسی M10

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
طراحی مدرن و زیبا، دوربین فوق عریض، باتری قدرتمند، قیمت بسیار پایین برای یک اسمارت فون با برند سامسونگ، ارزش خرید بالا

نقاط ضعف:
رزولوشن پایین دوربین سلفی، مشخصات فنی نه چندان بالا، نداشتن حسگر اثر انگشت، کیفیت HD نمایشگر (به جای فول HD)، عدم وجود تکنولوژی‌های جدیدی مثل USB Type-C، بلوتوث ۵ و…

طراحی

بررسی مشخصات گلکسی M10 را با نقد طراحی آن آغاز می‌کنیم. به طور کلی، طراحی این گوشی تفاوت چندانی با دیگر میان رده‌های سامسونگ ندارد، و در واقع تمامی اصول طراحی سامسونگ در این اسمارت فون هم رعایت شده اند. بدنه‌ی تمام پلاستیکی این گوشی را در بهترین حالت، می‌توان “خوب” ارزیابی کرد. به نظر می‌رسد که سامسونگ در M10 بیشتر به مستحکم بودن بدنه توجه کرده تا به زیبایی ظاهری آن! بنابراین گلکسی M10 از نظر کیفیت ساخت و ظاهر بدنه چندان خوب نیست، ولی بسیار مستحکم و مقاوم به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

بررسی مشخصات گلکسی M10

البته نسبت به میان رده‌های سری J سامسونگ، در اینجا ظرافت بیشتری به خرج رفته و ویژگی‌های مناسب سال ۲۰۱۹ به طراحی گوشی اضافه شده است. مخصوصا در قسمت صفحه نمایش، وجود یک notch بسیار کوچک (waterdrop notch) برای قرارگیری دوربین سلفی و حاشیه‌های بسیار کوچک دور نمایشگر (به غیر از حاشیه پایینی نمایشگر که کمی بزرگ می‌باشد)، ظاهر Galaxy M10 را بسیار مدرن و شیک می‌کنند. لبه‌های گرد و صیقلی، ابعاد مناسب با ضخامت کم و بدنه‌ای کشیده (۱۵۵٫۶*۷۵٫۶*۷٫۷ ملی متر) و وزن پایین گوشی (۱۶۳ گرم)، در دست گرفتن آن را بسیار آسان می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: تفاوت سری A و J سامسونگ : کدام یک را انتخاب کنیم؟

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

قاب پشتی Galaxy M10: بدون ظرافت، ولی مستحکم

بررسی مشخصات گلکسی M10 را همچنان با ارگونومی دستگاه ادامه می‌دهیم. در این گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند که دسترسی به آن‌ها بسیار آسان می‌باشد. خوشبختانه سامسونگ لبه‌ی پایینی دستگاه را اصلا شلوغ نکرده است. یک پورت Micro-USB قدیمی برای شارژ گوشی در این قسمت قرار گرفته است. البته با توجه به قیمت پایین گلکسی M10، حتی ما هم انتظار استفاده از پورت UBS-C را برای این گوشی نداشتیم، ولی سامسونگ می‌توانست با استفاده از یک پورت UBS-C، خود را با فاصله از رقبای چینی جلوتر بیندازد.

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

لبه‌ی زیرین دستگاه

یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هم در لبه‌ی پایین دستگاه قرار گرفته است. اما این بار سامسونگ اسپیکر گوشی را به قسمت پشت دستگاه منتقل کرده است. کیفیت و بلندی صدای این اسپیکر کاملا متوسط می‌باشد، هرچند که احتمالا محل قرارگیری آن مورد پسند بسیاری از کاربران نباشد. زیرا اگر می‌خواهید با گوشی خود موسیقی گوشی دهید، باید گلکسی M10 را بر روی صفحه نمایش آن بر روی زمین قرار دهید تا صدای گوشی خفه نشود.

حال که صحبت از قاب پشتی گلکسی M10 شد، می‌توانیم بگوییم که سامسونگ در طراحی قاب پشتی چندان ظرافتی به خرج نداده است که البته باز هم با توجه به قیمت بسیار پایین گوشی، این امر طبیعی می‌باشد. قاب پلاستیکی این گوشی به هیچ وجه درجه یک نیست و کاملا نشان دهنده‎ی یک اسمارت فون ارزان قیمت می‌باشد. سیستم دوربین دوگانه به اضافه‌ی یک فلش LED در بالای قاب، سمت چپ دیده می‌شوند و خبری هم از حسگر اثر انگشت نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

صفحه نمایش

بررسی مشخصات گلکسی M10 را با قسمت نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. این دستگاه دارای یک پنل ۶٫۲۳ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰*۱۵۲۰ پیکسل (+HD) می‌باشد. تراکم پیکسلی این نمایشگر فقط ۲۷۰ppi است، پس نباید انتظار وضوح بالایی را از آن داشته باشید. در واقع تصاویر، ویدیوها و متن‌ها بر روی صفحه نمایش Galaxy M10 کمی نرم و ملایم دیده می‌شوند.

اما به غیر از وضوح نسبتا پایین، بقیه مشخصات این نمایشگر خوب هستند. کیفیت نمایشگر و دقت رنگ‌ها در آن بالا است و حداکثر نور آن نیز مناسب می‌باشد. اما متاسفانه نمی‌توان دما و شدت رنگ‌ها را از قسمت تنظیمات گوشی تغییر داد. همچنین گاهی اوقات حالت اتوماتیک تنظیم روشنایی گوشی خیلی دقیق عمل نمی‌کند و شما مجبور خواهید شد تا به صورت دستی نور گوشی را تنظیم کنید.

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

صفحه نمایش بزرگ با ظاهری مدرن

از دیگر مشکلاتی که در بررسی مشخصات گلکسی M10 از نظر نمایشگر با آن روبه رو شدیم، بزرگ بودن بیش از حد فونت گوشی می‌باشد. البته شما می‌توانید از قسمت تنظیمات دستگاه، فونت آن را کوچکتر کنید.

اما بزرگترین تغییر ظاهری گلکسی M10 نسبت به دیگر میان رده‌های این شرکت، استفاده از یک notch کوچک V شکل در بالای آن می‌باشد. به همین دلیل، سامسونگ این نمایشگر را با نام Infinity-V معرفی نموده است. متاسفانه از طریق نرم افزاری نمی‌توان این notch را پنهان کرد، هرچند که این notch به خوبی برای نرم افزار گوشی اوپتیمایز شده و شما مشکلی با آن نخواهید داشت.

سخت افزار

به بررسی مشخصات گلکسی M10 از نظر سخت افزاری می‌رسیم. همانند Galaxy J7، این گوشی هم از پردازنده‌ی مخصوص سامسونگ Exynos 7870 با هشت هسته‌ی Cortex-A53 با کلاک ۱٫۶ GHz استفاده می‌کند. البته همان طور که در ابتدا گفتیم، این پردازنده نسبتا از مد افتاده است و سامسونگ هم در سری M خود به دنبال کسب برتری در قسمت سخت افزار و عملکرد نمی‌باشد. ولی جالب است بدانید که Exynos 7870 حتی از پردازنده‌ی Snapdragon 625 که در اسمارت فون هایی مثل Galaxy A6 2018 از آن استفاده شده است قدرتمندتر می‌باشد. پس حتی با اینکه قسمت مشخصات فنی در گلکسی M10 در درجه‌ی دوم اهمیت قرار گرفته است، اما نمی‌توان این گوشی را یک اسمارت فون کند و ضعیف به حساب آورد.

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

Galaxy M10 در دو مدل با ۲ گیگ حافظه RAM و ۱۶ گیگ حافظه داخلی، و ۳ گیگ RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی عرضه خواهد شد. البته واقعا مدل ۲/۱۶ این گوشی دیگر اصلا برای سال ۲۰۱۹ مناسب نیست و مدل ۳/۳۲ هم فقط تا حدی می‌تواند انتظارها را برآورده کند. پس از خرید مدل ۳/۳۲ گیگی، شما در ابتدای کار حدود ۲۲ گیگ حافظه داخلی در اختیار خواهید داشت که می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه جانبی microSD با اسلات جداگانه، آن را افزایش دهید (حداکثر تا ۵۱۲ گیگابایت).

یکی از مزیت‌های Galaxy M10 نسبت به رقبا، دو سیمکارته بودن این گوشی (هر دو سیمکارت از VoLTE پشتیبانی می‌کنند) و وجود اسلات جداگانه برای کارت حافظه می‌باشد. همان طور که می‌دانید، اکثر اسمارت فون‌های ارزان قیمت از سیستم hybrid slots استفاده می‌کنند، یعنی می‌توانند از دو سیمکارت به طور همزمان، و یا یک سیمکات و یک کارت حافظه جانبی استفاده کنند.

عملکرد

بررسی مشخصات گلکسی M10 را با عملکرد آن ادامه می‌دهیم. به طور کلی می‌توان گفت که کارایی Galaxy M10 در حد انتظار و کافی می‌باشد. یعنی با توجه به قیمت این اسمارت فون، می‌توانستیم چنین کارایی و عملکردی را از آن انتظار داشته باشیم.

سامسونگ به خوبی نرم افزار این گوشی را برای سخت افزار آن اوپتیمایز کرده و شما برای استفاده‌های معمولی و روزانه از گوشی دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. البته نمی‌توان گفت که انجام تمامی کارها، مثل سوئیچ کردن بین اپ‌های مختلف و اجرا کردن بازی با این دستگاه به نرمی و با سرعت انجام می‌پذیرد. به زبان ساده می‌توانیم این چنین بگوییم: سرعت این گوشی به حدی است که کار شما را راه انداخته و اعصاب شما را خورد نمی‌کند، ولی نباید از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین را داشته باشید!

با فقط ۳ گیگابایت رم، ما انتظارات کمتری نسبت به مدیریت حافظه‌ گلکسی ام ۱۰ داشتیم، اما این گوشی با این حال بسیار خوب عمل می‌کند. مثلا اگر شما در حال اجرای بازی PUBG که میزان RAM زیادی مصرف می‌کند باشید و گوشی شما زنگ بخورد، می‌توانید بدون اینکه از گیم خارج شوید به تماس پاسخ دهید. یعنی گلکسی M10 در عملکردهای چند وظیفه‌ای (Multitasking) خوب عمل می‌کند و حافظه RAM آن توسط سیستم عامل به خوبی مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J7 Prime : یکی از پرفروش ترین میان رده های سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

گلکسی ام ۱۰ در بنچمارک اسلینگ شات

حرف از عملکرد گوشی برای اجرای گیم شد. متاسفانه، واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP1 پاشنه آشیل چیپست Exynos 7870 Octa می‌باشد. بنابراین عملکرد گرافیکی Galaxy M10 کاملا ضعیف بوده و نباید از آن انتظار اجرای گیم‌های سنگین ۳ بعدی را داشته باشید و باید فقط به بازی‌های سبک و معمولی قناعت کنید. مثلا در اجرای بازی PUBG با این گوشی، حتی وقتی تنظیمات گرافیکی بازی بر روی حداقل قرار داده شود، باز هم با افت فریم محسوسی روبه می‌شوید که بسیار آزاردهنده خواهد بود.

نرم افزار

به بررسی مشخصات گلکسی M10 از نظر نرم افزاری می‌رسیم. هرچند که این گوشی از نسخه جدید و فوق العاده‌ی اندروید ۹ بی بهره است، اما اندروید ۸٫۱ با رابط کاربری Samsung Experience 9.5 در این گوشی عالی عمل می‌کند. محیط کاربری در گلکسی ام ۱۰ کاملا زیبا طراحی شده و قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی دارد. یعنی شما گزینه‌های فراوانی برای تغییر محیط و ویژگی‌های نرم افزار سیستم خود را در اختیار دارید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 سامسونگ

مثلا در گلکسی ام ۱۰، lock screen با یک استایل مجله مانند آغاز می‌شود که شما در آن می‌توانید عناوین مختلفی از موضوعات مورد علاقه‌ی خود را مشاهده کنید. البته این ویژگی را می‌توان از تنظیمات غیرفعال کرد. چنین ویژگی مشابهی هم برای طرح بندی home screen وجود دارد که شما می‌توانید بین استایل iOS یا معمولی اندروید سویچ کنید.

Galaxy M10 دارای چندین برنامه‌ی از پیش نصب شده مثل Office و OneDrive و LinkedIn می‌باشد که شما نمی‌توانید آن‌ها را uninstall کنید. البته برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده مثل اپ Dailyhunt news قابلیت حذف نصب دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود عملکرد و افزایش حافظه‌ی گوشی، ان‌ها را uninstall کنید.

از دیگر ویژگی هایی که در بررسی مشخصات گلکسی M10 از نظر نرم افزاری برای ما جالب بود می‌توانیم به ژست‌های حرکتی جالب و بازگشایی قفل گوشی به وسیله‌ی تشخیص چهره اشاره کنیم. هرچند که شناسایی چهره با دوربین سلفی این گوشی به سرعت صورت نمی‌پذیرد، اما در نبود حسگر اثر انگشت می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای باز کردن قفل دستگاه باشد.

باتری

بررسی مشخصات گلکسی M10 را با بررسی باتری آن پی می‌گیریم. این دستگاه دارای یک باتری ۳,۴۰۰mAh می‌باشد که در بین اسمارت فون‌های هم رده‌ی خود استاندارد تلقی می‌شود. اما عملکرد سامسونگ در مدیریت مصرف انرژی در این گوشی بسیار عالی صورت پذیرفته و باتری گلکسی ام ۱۰ می‌تواند تا بیش از یک روز پاسخگوی استفاده‌های معمولی شما باشد.

در تست نمایش ویدیو با این گوشی به صورت بی وقفه، در حالتی که نور نمایشگر در حد متوسط تنظیم شده بود، گوشی به مدت ۱۸ ساعت توانست روشن بماند. در استفاده‌ای مختلط شامل اینترنت گردی، بازی کردن و…، گلکسی ام ۱۰ توانست تا ۶ ساعت روشن بماند.

اگرچه طول عمر باتری Galaxy M10 نسبت به هم رده‌های خود بسیار خوب می‌باشد، اما متاسفانه خبری از تکنولوژی شارژ سریع برای این گوشی نیست و شارز صفر تا صد باتری از طریق پورت microUSB حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۹ : سامسونگ با دست پر بازگشته است!

دوربین

به بررسی مشخصات گلکسی M10 از نظر دوربین می‌رسیم. مثل اکثر میان رده‌ها و پایین رده ها، Galaxy M10 هم دارای سیستم دوربین دوگانه در پشت خود می‌باشد. اما بر خلاف دیگر میان رده ها، در این گوشی به جای یک سنسور عمق کم استفاده، از یک لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض به عنوان دوربین دوم استفاده شده است. این لنز ۵ مگاپیکسلی در کنار لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با بازشدگی دیافراگم f/1.9 و سایز پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر، سیستم دوربین دوگانه گلکسی ام ۱۰ را تشکیل می‌دهند.

عملکرد لنز ۱۳ مگاپیکسلی در محیط‌های با نور مناسب نسبتا خوب است و با کمی تمرین می‌توان تصاویر خوبی را با آن ثبت کرد. اما مثل دیگر پایین رده ها، تصاویر در هنگام شب دارای نویز بسیار بالایی بوده و جزئیات بسیار کمی در آن‌ها مشخص می‌باشد.

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

تصویر لنز ۱۳ مگاپیکسلی

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

در هنگام شب، کیفیت تصاویر بسیار کاهش می‌یابد

لنز فوق عریض این دستگاه همانند چیزی است که قبلا در گوشی‌های LG دیده بودیم. این لنز می‌تواند زاویه‌ی ۱۲۰ درجه از محیط روبه روی خود را پوشش دهد. اما رزولوشن آن پایین است و کیفیت تصاویر آن نیز خوب نمی‌باشد. همچنین کیفیت تصاویر در لبه‌ها حتی بدتر هم می‌شود. البته این لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض می‌تواند به عنوان سنسور عمق برای ثبت تصاویر پرتره هم عمل کند.

بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

تصویر لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض

جمع بندی

به پایان مطلب بررسی مشخصات گلکسی M10 می‌رسیم. این گوشی فقط حدود ۱۰۰ یورو قیمت دارد که در مقایسه با رقبا قیمت آن نسبتا پایین تر می‌باشد. انتظار می‌رود که فروش رسمی Galaxy M10 در نیمه دوم بهمن ماه آغاز شود.

سری Galaxy M نشان می‌دهد که سامسونگ با دیگر به طور ویژه‌ای قشر جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که سامسونگ موضوعات مهمی را در این باره فراموش کرده باشد! جوانان امروزه به ویژگی هایی مثل شارژ سریع و حسگر اثر انگشت و دوربین‌های فوق العاده قوی اهمیت فراوانی می‌دهند. مثلا اسمارت فون ۱۵۰ دلاری ردمی نوت ۷ دارای دوربین اصلی قدرتمند ۴۸ مگاپیکسلی می‌باشد!

اما از طرف دیگر، قیمت Galaxy M10 واقعا پایین است، عملکرد آن خوب است، سیستم عامل آن به خوبی طراحی شده و ظاهر آن مدرن می‌باشد. پس اگر تصمیم به خرید یک اسمارت فون ارزان قیمت دارید، Samsung Galaxy M10 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. البته نت نوشت اسمارت فون‌های ارزان قیمت دیگری مثل Redmi 6 و Honor 7A را هم به شما پیشنهاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل