متولدین 95 تا مهر 97 واکسن فلج اطفال تزریق کنند


متولدین 95 تا مهر 97 واکسن فلج اطفال تزریق کنند

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: متولدین مرداد 95 تا نوزادانی که چهار ماه آن‌ها تمام شده است، باید واکسن فلج اطفال تزریقی دریافت کنند

متولدین 95 تا مهر 97 واکسن فلج اطفال تزریق کنندمحمد مهدی گویا در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: این واکسن، مکمل قطره فلج اطفال خوراکی است.

وی افزود: تزریق این واکسن به صورت مرحله به مرحله ابتدا در استان‌های تهران، البرز، بوشهر، اصفهان، فارس، یزد، مرکزی، گلستان و خراسان شمالی آغاز شده است و در سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

گویا با بیان اینکه این واکسن یک مرحله‌ای است، گفت: تزریق این واکسن برای متولدین سال ۹۴ آغاز شده است و به علت اینکه این واکسن در سراسر دنیا با کمبود مواجه شده بود، متولدین ۹۵ به بعد در کشور ما این واکسن را دریافت نکرده بودند که هم اکنون می‌توانند آن را دریافت کنند.

وی افزود: والدینی که فرزند آن‌ها در این رده سنی (از مرداد ۹۵ تا مهر ۹۷) در استان‌های نامبرده هستند، با در دست داشتن شناسنامه می‌توانند به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه و این واکسن مکمل را تزریق کنند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شایعات مبنی بر دیده شدن فلج اطفال را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۷۹ تاکنون حتی یک مورد فلج اطفال در کشور دیده نشده است.

وی همچنین درباره واکسن جدید HPV نیز افزود: مراحل نهایی تولید این واکسن طی شده است و به محض تولید انبوه که زمان قطعی آن مشخص نیست به چرخه واکسیناسیون کشور وارد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز