5 فستیوال هیجان انگیز برزیل


5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

برزیل مانند بسیاری از کشور‌های دیگر دنیا فستیوال‌های بسیار با شکوهی دارد که مرد، زن، پیر و جوان در انتظار برگزاری آن‌ها نی باشند تا شور و شوق را به معنای واقعی تجربه کنند. فستیوال‌های برزیل به صورت کارناوال‌های سالانه در سراسر این کشور برگزار میشود و گزینه‌ای مناسب برای انتخاب زمان مناسب به آن می‌باشد.

معروف ترین فستیوال های برزیل

برزیل مانند بسیاری از کشور‌های دیگر دنیا فستیوال‌های بسیار با شکوهی دارد که مرد، زن، پیر و جوان در انتظار برگزاری آن‌ها نی باشند تا شور و شوق را به معنای واقعی تجربه کنند. فستیوال‌های برزیل به صورت کارناوال‌های سالانه در سراسر این کشور برگزار میشود و گزینه‌ای مناسب برای انتخاب زمان مناسب به آن می‌باشد. معروف‌ترین فستیوال‌های برزیل را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

فستیوال festa Juliana

در سراسر برزیل و در ماه ژوئن یکی از بزرگترین فستیوال‌های برزیل به نام festa Juliana برگزار می‌گردد که بین بومیان این کشور با نام Festa de Sao João شناخته شده می‌باشد. در این جشن، شرکت کنندگان پیراهن‌های رنگارنگ و کلاه‌های حصیری به تن می‌کنند و روی صورت با رنگ‌های جذاب و شاد نقاشی می‌کشند و به رقص و پایکوبی مشغول میشوند. در مناطق روستایی چادر‌های ساخته شده از مواد طبیعی به صورت خیمه ساخته شده و در شهر‌ها شاهد خانه‌های تزئین شده با پرچم‌های رنگی و بادکنک خواهید بود. بعد از جشن و شادی در نهایت غذا‌هایی مانند ذرت، آب نبات، کیک و نوشیدنی، canjica و pé-de-moleque که نوعی شیرینی محسوب میشود، سرو شده و یکی از زیباترین فستیوال‌های برزیل به اتمام میرسد.
5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

فستیوال Parintins Folklore

این جشنواره به عنوان دومین فستیوال برزیل بعد از کارناوال carnival می‌باشد که در پایان ماه ژوئن و به مدت سه روز برگزار می‌گردد. البته مکان برگزاری این جشن در آمازون بوده و ریشه در افسانه‌های قدیمی در مورد گاو سفید دارد. جاذبه‌ی اصلی این فستیوال رقابت بین دو تیم Garantido و Caprichoso می‌باشد که با جشن و موسیقی و هیاهوی بسیار زیادی همراه است. این فستویال بیشتر به افسانه‌ها و عقاید خاص بومیان مردم آمازون ارتباط دارد و به همین خاطر تنها در همین منطقه برگزار میشود.
5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

فستیوال Oktoberfest

ریشه‌های آلمانی بودن برخی از مردم جنوب برزیل را می‌توانید با برگزاری جشن Oktoberfest مشاهده کنید. این فستیوال هر سال در اواسط اکتبر در Blumenau در ایالت سانتا کاتارینا برگزار میگردد و در آن می‌توانیسد انواع غذا‌های المانی را امتحان کنید. زنان و مردان با لباس‌های سنتی، رقص و آواز این جشن را فوق العاده زیبا می‌کنند. بهترین و برجسته‌ترین بخش در این فستیوال همراهی و رقص با ملکه Oktoberfest می‌باشد.
5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

فستیوال Carnival

بدون شک بزرگترین و معروف‌ترین فستیوال بزریل، carnival می‌باشد که به مدت یک هفته سراسر این کشور را غرق در جشن و پایکوبی و آواز میکند. نمایش فرهنگ واقعی و آداب مردم برزیل از گذشته تا امروز را می‌توانید در این جشن ببینید. در کنار تمام رقص و جشن‌های گروهی که در فستیوال کارناوال برگزار می‌گردد، نمایش خیابانی سامبا از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده و اکثر توریست‌های خارجی و همچنین بومیان برزیل در انتظار این نمایش هستند.
برگزاری کارناوال برزیل ریشه در دوران یونان و رم باستان دارد و برای اولین بار پرتغالی‌ها در سال ۱۸۵۰ این جشن را به ریو آوردند و تا امروز تغییرات زیادی را در این جشن شاهد هستیم. اهمیت بالای این کارناوال به اندازه‌ای می‌باشد که در گذشته، برده‌های سیاه پوست به مدت سه روز آزاد بودند تا مانند سایرین در جشن شرکت کنند و همراه با گروه‌های محلات فقیرنشین، روز‌هایی متفاوت را در طول زندگی تجربه نمایند.
بهترین جشن کارناوال را در شهر ریودوژانیرو مشاهده کنید، البته در شهر‌های دیگری مانند رسیف (Recife)، سالوادور و اولیندا نیز براحتی شکوه و عظمت آن براحتی دیده میشود. جالب است بدانید که یکی از بهترین گروه‌های شرکت کننده در کارناوال، متعلق به مناطق فقیر نشین شهر می‌باشد.
5 فستیوال هیجان انگیز برزیل

فستیوال de Cachaça

در شهر استعماری پاراتویی که در جنوب ریودوژانیرو واقع شده، هر ساله جشنی به نام de Cachaça برگزار میگردد که برخی از آن به عنوان Cachaça یاد می‌کنند. این جشن در ماه آگوست و در تعطیلات آخر هفته برگزار شده و یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی شهر پاراتویی به توریست‌ها به شمار می‌رود. در این که جشن de Cachaça خیلی شلوغ است و ازدحام جمعیت در آن بسیار زیاد می‌باشد هیچ کی نیست، اما قطعا می‌تواند زمان مناسبی برای تجربه‌ی شب‌هایی هیجان انگیز و جشن و گوش دادن به موسیقی زنده و محلی در قلب برزیل باشد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حماس: آمریکا و اسرائیل بر سر توافق آتش بس غزه اختلاف نظر دارند