موذن عراقی با جراحی در ترکیه بینایی خود را بازیافت


موذن 30 ساله عراقی که بینایی یک چشم خود را از دست داده بود، با انجام عمل پیوند قرنیه مصنوعی در ترکیه بینایی خود را بازیافت.

اسماعیل احمد، موذن 30 ساله عراقی که بینایی یک چشم خود را از دست داده بود، پس از اینکه در ترکیه مورد عمل پیوند قرنیه مصنوعی قرار گرفت، توانایی بینایی او 20 درصد افزایش یافت.

دکتر ولکان هرمریچ، متخصص بیماری‌های چشم در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: پیوند قرنیه مصنوعی، یک عمل جراحی نادر است که برای بیمارانی که در درمان آنها هیچ نتیجه‌ای دریافت نمی شود، استقاده می شود.

هرمریچ با بیان اینکه عمل جراحی پیوند قرنیه مصنوعی برای هر بیمار قابل انجام نیست، تصریح کرد: "این روش پزشکی در بیمارانی که توانایی بینایی‌شان خیلی کم است یا کاملا نابینا هستند، قابل انجام است. این عمل جراحی آخرین گزینه‌ برای پیوند قرنیه است".

موذن عراقی با جراحی در ترکیه بینایی خود را بازیافت

وی با بیان اینکه قرنیه مصنوعی از خارج کشور آورده می شود، تاکید کرد که در این زمینه میزان اشک بیمار نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه احمد، موذن عراقی به ترکیه آمده و در نتیجه آزمایش‌ها به عنوان تنها گزینه برای معالجه او پیوند قرنیه مصنوعی انتخاب شده است، اظهار داشت: "برای احمد معالجه معمولی ممکن نبود. برای او عمل جراحی پیوند قرنیه انجام دادیم. وضعیت بیمار‌مان اکنون بسیار خوب است. میزان توانایی بینایی او پس از یک هفته از این عمل جراحی 20 درصد افزایش یافته است".

اسماعیل احمد نیز گفت وقتی که بچه بود داخل چشم او خاک رفته و پس از مدتی نابینا شده است.

وی با بیان اینکه چهار بار مورد عمل جراحی پیوند قرنیه قرار گرفته ولی بدن او هر چهار بار آن را پس زده است گفت: به همین دلیل برای معالجه به ترکیه آمدم.

خبرگزاری آناتولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !