بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!


بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

گلکسی گرند پرایم پرو 2018 (که با نام های Samsung Galaxy J2 2018 یا Galaxy J2 Pro 2018 هم شناخته می شود) را می توان به عنوان ارزان قیمت ترین اسمارت فون یک سال اخیر سامسونگ معرفی کرد. در ادامه با بررسی Galaxy Grand Prime Pro سامسونگ همراه نت نوشت باشید. نوشته بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش! اولین بار در نت نوشت....

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ (که با نام های Samsung Galaxy J2 2018 یا Galaxy J2 Pro 2018 هم شناخته می شود) را می توان به عنوان ارزان قیمت ترین اسمارت فون یک سال اخیر سامسونگ معرفی کرد. در ادامه با بررسی Galaxy Grand Prime Pro سامسونگ همراه نت نوشت باشید.

1+

در آغاز سال ۲۰۱۸، سامسونگ دست به انتشار اسمارت فونی بسیار ارزان قیمت با مشخصات فنی ابتدایی زد. Galaxy Grand Prime Pro ۲۰۱۸ (که با نام‌های Samsung Galaxy J2 2018 یا Galaxy J2 Pro 2018 هم شناخته می‌شود) را می‌توان به عنوان ارزان قیمت ترین اسمارت فون یک سال اخیر سامسونگ معرفی کرد. اما این گوشی مناسب چه افرادی بوده و چه چیزی برای ارائه دارد؟ در ادامه با بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ سامسونگ همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت سری A و J سامسونگ : کدام یک را انتخاب کنیم؟

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸

طراحی و ساخت

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ را با نقد طراحی آن آغاز می‌کنیم. طراحی این گوشی پایین رده، بسیار شبیه به میان رده‌های سال‌های گذشته‌ی سامسونگ می‌باشد. هیچ چیز جدیدی در طراحی این دستگاه مشاهده نمی شود و گلکسی گرند پرایم پرو را در نگاه اول با میان رده‌های ۲ الی ۳ سال اخیر سامسونگ اشتباه می‌گیرید. شاید بهتر بود تا مثل گوشی‌های سری j سامسونگ، Galaxy Grand Prime Pro هم با کمی تغییر نسبت به گذشته ساخته می‌شد.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

طراحی نام آشنای سامسونگ

همان طور که از تصویر می‌بینید، دکمه هوم فیزیکی به اضافه‌ی دو دکمه‌ی ناوبری قدیمی گوشی‌های سامسونگ در زیر نمایشگر جاسازی شده اند. قاب پشتی دستگاه از جنس پلاستیک بوده و در زیر آن، دو سیمکارت و یک کارت حافظه‌ی جانبی جای می‌گیرند. فریم دستگاه هم از جنس آلومینیوم ساخته شده که کیفیت آن در مقایسه با قاب پلاستیکی بسیار بهتر می‌باشد.

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸

Galaxy Grand Prime Pro دارای ابعاد ۱۴۳٫۸*۷۲٫۳*۸٫۴ میلی متر و وزن ۱۵۳ گرم می‌باشد که با توجه به حاشیه‌های بسیار بزرگ اطراف نمایشگر و انحنا و برآمدگی روی قاب پشتی، می‌توان به آن لقب “چاق” داد! اما در عوض، این گوشی ظریف و شکننده نیست که می‌توان آن را نکته مثبتی برای Galaxy Grand Prime Pro دانست.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

قاب پشتی پلاستیکی، دارای انحنا

صفحه نمایش

به بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از نظر صفحه نمایش می‌رسیم. این گوشی دارای یک نمایشگر ۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۵۴۰*۹۶۰ پیکسل (تراکم ۲۲۰ پیکسل در هر اینج مربع) می‌باشد. چه تناقض عجیبی! یک نمایشگر سوپرامولد (خوب) در کنار رزولوشنی پایین تر از ۷۲۰P یا HD (بد!). به طور کلی، اگر کیفیت نمایشگر گوشی برای شما خیلی اهمیت دارد، گول نام Super AMOLED موجود در گلکسی گرند پرایم پرو را نخورید و به دنبال تلفن همراه دیگری باشید.

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو 2018 از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

نمایشگر سوپرامولد در گلکسی گرند پرایم پرو با رزولوشن بسیار پایین

البته رزولوشن ۵۴۰*۹۶۰ پیکسل این گوشی در عمل آنقدر هم بد عمل نمی کند. نمایشگر این گوشی به حد کافی پرنور بوده و برای دیدن عکس و فیلم خیلی بد نمی باشد. ضمنا سامسونگ تنظیمات خاصی را برای شخصی سازی نمایشگر، مثل حالت‌های تنظیم رنگ و Night mode در نظر گرفته است. انتخاب گزینه‌ی ‘Adaptive display’ از تنظیمات Grand Prime Pro به شما حداکثر کیفیت در رنگ‌های نمایش داده شده را می‌دهد. با انتخاب حالت Night mode، رنگ تصویر گوشی به سمت آبی متمایل می‌شود تا چشمان شما کمتر احساس خستگی کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

سخت افزار و نرم افزار

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ را با سخت افزار این دستگاه پی می‌گیریم. خوشبختانه از نظر سخت افزاری، Galaxy Grand Prime Pro به گونه ای است تا کارهای روزمره‌ی شما را به خوبی راه بیندازد. این گوشی از یک پردازنده ۴ هسته ای Snapdragon 425 به همراه ۱٫۵ گیگ RAM استفاده می‌کند و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 308 می‌باشد.

اگر بخواهیم عملکرد Grand Prime Pro را به زبان ساده تشریح کنیم، می‌توان گفت که این گوشی به سادگی از پس اجرای برنامه‌های معمولی مثل اینستاگرام و پیام رسان‌های مختلف مثل واتس اپ برمی آید. شما می‌توانید بازی‌های سبک و دو بعدی و حتی بازی‌های سبک سه بعدی را با گرند پرایم پرو اجرا کنید. به طور کلی اگر انتظار اجرای اپ‌ها و بازی‌های سنگین را با Galaxy Grand Prime Pro ندارید، پس از خرید آن ناامید نخواهید شد. البته حافظه RAM پایین این گوشی باعث می‌شود تا اجرای چندین اپ به طور همزمان با دستگاه (multitasking) بسیار کند باشد. پس همیشه یادتان باشد تا برای بهبود عملکرد گوشی، اپ‌های فعال در پس زمینه‌ی دستگاه را ببندید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J7 Prime : یکی از پرفروش ترین میان رده‌های سامسونگ

همچنین حافظه داخلی گلکسی گرند پرایم پرو فقط ۱۶ گیگابایت می‌باشد، پس بهتر است تا یک کارت حافظه MicroSD برای این دستگاه خریداری شود.

و اما در بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از نظر نرم افزار، نسخه Android 7.1 Nougat به طور پیش فرض با رابط کاربری Samsung Experience 8.5 بر روی دستگاه نصب می‌باشد. به غیر از اپ‌های فراوان از پیش نصب شده بر روی گوشی، تجربه استفاده از رابط کاربری سامسونگ معمولا بازخورد خوبی را در بین افراد مختلف داشته است. اگر به محض خرید گوشی، اپ‌های غیرضروری از پیش نصب شده بر روی آن را غیرفعال کنید (از قسمت Apps در تنظیمات)، آنگاه عملکرد دستگاه نسبتا روان خواهد بود و شما از گوشی ارزان قیمت خود لذت خواهید برد.

در بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از نظر عملکرد، به طور کلی اگر دو نکته‌ی زیر را رعایت کنید، مشکل خاصی با گوشی خود نخواهید داشت:

به غیر از برنامه‌های پراستفاده، هیچ گونه بازی و اپ اضافی که از آن به ندرت استفاده می‌کنید را بر روی گلکسی گرند پرایم پرو نصب نکنید. اپ‌های از پیش نصب شده بر روی گوشی قابلیت حذف نصب ندارند (مگر اینکه گوشی خود را روت کرده باشید)، اما با غیرفعال کردن آن‌ها عملکرد دستگاه بسیار بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

دوربین

به بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از نظر دوربین می‌رسیم. دوربین این گوشی هیچ چیزی برای ارائه ندارد، به غیر از اینکه قابلیت ثبت عکس و فیلم با کیفیت ابتدایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. دوربین اصلی دستگاه ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی (هر دو با بازشدگی دیافراگم f/2.2) می‌باشند. اگر نور محیط کافی باشد می‌توان از عکس‌های ثبت شده با گلکسی گرند پرایم پرو برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی هم استفاده کرد. اما در محیط‌های کم نور، تصاویر به سختی قابل دیدن می‌باشند! البته در بحث فیلمبرداری، دوربین اصلی این تلفن همراه می‌تواند ویدیوهای فول HD را در سرعت ۳۰fps ضبط کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

باتری

در بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از نظر باتری، با یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی سر و کار داریم. قطعا بزرگترین نقطه مثبت این گوشی در باتری آن می‌باشد. هرچند که ظرفیت این باتری چندان بالا نیست، اما رزولوشن پایین نمایشگر و مصرف کم پردازنده‌ی گلکسی گرند پرایم پرو باعث می‌شوند تا در استفاده‌های معمولی، این باتری حتی تا دو روز پاسخگوی نیاز شما باشد.

بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ : دیگر ویژگی‌ها و جمع بندی

از دیگر ویژگی‌های Galaxy Grand Prime Pro می‌توان به وجود بلوتوث ۴٫۲، وای فای، رادیو FM، جک هدفون، پورت microUSB 2.0 و GPS اشاره کرد. این تلفن همراه دارای اسکنر اثر انگشت نیست. قیمت Galaxy Grand Prime Pro هم اکنون در بازار در حدود ۱٫۳ میلیون تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

در پایان بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ می‌توان گفت که این دستگاه مناسب افرادی است که از گوشی خود فقط استفاده‌های معمولی (مثل اینترنت گردی، استفاده از پیام رسان‌های مختلف و شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام، اجرای بازی‌های سبک و…) می‌کنند. پس اگر از طرفداران گیم نیستید و دوربین عکاسی گوشی اهمیت چندانی برای شما ندارد، گلکسی گرند پرایم پرو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سامسونگ در Galaxy Grand Prime Pro (یا همان گلکسی جی ۲ یا گلکسی جی ۲ پرو، مدل ۲۰۱۸) ابتدایی ترین سخت افزار ممکن را برای کاهش قیمت تمام شده‌ی دستگاه به کار گرفته است. پس اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید با خرید اسمارت فونی نظیر Huawei Y7 Prime لذت بیشتری از دنیای پیرامون خود را به کسب کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل