سازمان ملل می‌خواهد الحدیده را تحویل دشمن دهد


سازمان ملل می‌خواهد الحدیده را تحویل دشمن دهد

تیم سازمان ملل می‌خواهد، شهر و بندر الحدیده را تحویل ائتلاف سعودی-اماراتی دهد تا متجاوزان بتوانند به اهدافی که از لحاظ نظامی محقق نشده است، دست یابند...

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، معاون استاندار الحدیده می‌گوید، تیم سازمان ملل می‌خواهد، شهر و بندر الحدیده را تحویل ائتلاف سعودی-اماراتی دهد تا متجاوزان بتوانند به اهدافی که از لحاظ نظامی محقق نشده است، دست یابند.

«علی قشر» معاون استاندار الحدیده روز چهارشنبه گفت که «ما به عنوان یک قدرت محلی در الحدیده، همه تسهیلات لازم را در اختیار تیم سازمان ملل قرار داده‌ایم.»
به نقل از المسیره، علی قشر افزود: دشمن سعودی و مزدوران آن، حملات و تجاوزات خود به الحدیده را پس از امضای توافق سوئد متوقف نکرده‌اند.


وی در ادامه اظهار داشت که «تیم سازمان ملل می‌خواهد الحدیده و بندر آن را تحویل متجاوزان دهد تا آنها بتوانند به اهدافی دست یابند که تا کنون محقق نشده است.»
این اظهارات معاون استاندار الحدیده همزمان با پایان سفر «مارتین گریفیتسم نماینده سازمان ملل در امور یمن و «پاتریک کامرت» مسئول نظارت بر آتش‌بس الحدیده، عنوان شده است.


گریفیتس و کامرت دیروز در صنعاء با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرده بودند و امروز نیز پایتخت این کشور را ترک کردند.
سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در یک نشست خبری گفته بود که نیروهای ائتلاف متجاوز به هیچ توافقی پایبند نیستند و توافق آتش‌بس در الحدیده از زمان اجرای آن(۲۷ آذرماه)، 3273 بار نقض شده است.


آتش‌بس مورد توافق در سوئد میان گروه‌های یمنی از 18 دسامبر(۲۷ آذرماه) در شهر بندری الحدیده که اصلی ترین مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است، آغاز شد.


چهارمین دور مذاکرات صلح یمن در ششم دسامبر با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد برگزار شد و در تاریخ 13 دسامبر هم با توافق درباره آتش‌بس در الحدیده واقع در غرب یمن به کار خود پایان داد.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری