کارگاه بین المللی ایران امروز در 4 کلانشهر کشور برگزار می شود


 کارگاه بین المللی ایران امروز در 4 کلانشهر کشور برگزار می شود

شفقنا- «کارگاه بین المللی ایران امروز» 7 الی 17 بهمن ماه با حضور 41 نفر از 21 کشور جهان در چهار کلانشهر قم، تهران، اصفهان و مشهد برگزار می شود. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مهدی صالحی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مدیریت بین‌الملل دانشگاه ادیان و […]

 کارگاه بین المللی ایران امروز در 4 کلانشهر کشور برگزار می شود

شفقنا- «کارگاه بین المللی ایران امروز» ۷ الی ۱۷ بهمن ماه با حضور ۴۱ نفر از ۲۱ کشور جهان در چهار کلانشهر قم، تهران، اصفهان و مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مهدی صالحی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مدیریت بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از فعال‌ترین بخش‌های بین‌الملل در دانشگاه‌ها است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ هیئت خارجی در دوره ۷ سال به این دانشگاه آمده اند گفت: مهمانانی در سطح قائم مقام وزیر و رئیس مجلس کشورهای مختلف و ۳۷ سفیر خارجی برای بازدید در این دانشگاه حاضر شدند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: تاکنون ۷ دوره کوتاه‌ مدت شیعه شناسی برگزار شده و در اسفندماه نیز دوره کوتاه‌ مدت مطالعات زنان در اسلام و ایران برگزار می‌شود.

او با اشاره به فضای ایران هراسی و اسلام هراسی که در خارج از کشور وجود دارد، گفت: اگر اقشار تأثیرگذار مانند افراد اهل علم و دانشگاهیان کشورهای خارجی وارد ایران شوند و ایران را ببینند، به‌ تبع آن مردم آن کشورها نیز ذهنیتشان تغییر می‌کند.

صالحی با بیان اینکه چهار شهر تهران، قم، اصفهان و مشهد به عنوان شهرهای پایه انتخاب شدند عنوان کرد: براساس فراخوانی که دادیم تعدادی اعلام امادگی کردند که البته هزینه دوره و اقامت در ایران را خود آنها می پردازند.

او ابراز کرد: نهادهای مختلفی چون شهرداری تهران، قم، کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و خراسان رضوی در برگزاری این دوره همکاری خواهند داشت.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: ۴۱ نفر از ۲۱ کشور روز هفتم بهمن‌ماه با ویزایی که توسط وزارت خارجه ایران برای آن‌ها صادر شده وارد ایران می‌شوند که این افراد بر اساس رزومه علمی‌شان توسط دانشگاه ادیان و مذاهب انتخاب‌ شده‌اند.

او گفت: این افراد از کشورهایی مانند آلمان، کانادا، سوئیس، اتریش، اندونزی، مسکو، پاکستان، غنا، هندوستان، چین، روسیه، ترکیه، مالزی، گرجستان، ارمنستان، بوسنی و عراق هستند و در حوزه‌های مطالعاتی مانند الهیات، جامعه‌شناسی، مدیریت شهری، اقتصاد و سایر رشته‌های علوم انسانی مطالعه و پژوهش دارند.

صالحی اظهار کرد: ۴ کارگاه شامل کارگاه اقوام ایرانی و تنوع فرهنگ ایرانی در تهران، کارگاه جایگاه زنان در ایران و اسلام در دانشگاه ادیان و مذاهب، کارگاه هنر و تمدن ایرانی اسلامی در اصفهان و کارگاه آموزه‌ها و شعائر تشیع در مشهد برگزار می شود.

او بیان کرد: میهمانان در هرکدام از این چهار شهر ذکر شده از فضای شهری بازدید می‌کنند و با برخی شخصیت‌های نظام مانند معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، شهردار تهران، شهردار اصفهان و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و یکی از مراجع تقلید در قم دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید