وجود 50 واحد صادراتی برند دراستان چهارمحال‌وبختیاری


وجود 50 واحد صادراتی برند دراستان  چهارمحال‌وبختیاری

مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت :حدود 50 واحد صادراتی برند در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این واحدها 40 محصول مختلف را تولید می‌کنند و برخی از محصولات رتبه برتر کشوری را دارا هستند.

به گزارش خبرکزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، ایرج موفق سوم بهمن‌ماه در آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از زمان جنگ تاکنون با محدودیت‌هایی مواجه بودیم، افزود: عمده محدودیت‌ها و فشارها مربوط به خارج از کشور، بحث تحریم‌ها، منابع مالی و تجهیزات مواد اولیه بوده است.

موفق گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاقاتی رخ داده که این اتفاقات برای روان‌تر شدن فعالیت‌ها در استان‌ها است و به دنبال آن هستیم تا موانع و مشکلاتی که وجود دارد را کاهش دهیم.
وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف کمک کنند، اگر تلاش دستگاه‌های اجرایی استان نباشد، اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

موفق با اشاره به کسب رتبه دوم کشور برای چهارمحال و بختیاری در برگزاری ۳۰۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیتی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در جذب تسهیلات روستایی مطلوب عمل کرده به طوری که سهم اختصاصی به بخش صنعت، معدن و تجارت استان ۳۰ میلیارد تومان بوده ولی توانسته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را جذب و پرداخت کند.
مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چهارمحال و بختیاری به نحو مطلوبی می‌تواند مسیر صنعتی شدن را ادامه دهد، به طوری که بسیاری از واحدهای صنعتی می‌توانند به عنوان صنایع مادر برای تکمیل زنجیره تولید و صنایع وابسته آن فعالیت کنند.

وی گفت: حدود ۵۰ واحد صادراتی برند در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این واحدها ۴۰ محصول مختلف را تولید می‌کنند و برخی از محصولات رتبه برتر کشوری را دارا هستند.
موفق با اشاره به وجود سه میز تخصصی در استان، تصریح کرد: این میزها بسیار مهم هستند و باید با برگزاری جلسات، مسائل و مشکلات تخصصی مطرح شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی باشیم.
وی بیان کرد: تفویظ اختیارات و ثبت سفارش ارزی از مواردی است که باید با دقت بالا سازمان ‎ های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به آن بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود شش هزار تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود و با قراردادهایی که با ایمیدرو منعقد شده می‌توان کانی‌های فلزی را به چرخه مواد معدنی افزود، همچنین کانی‌های ارزشمند طلا و کانسارهای پلاسری در این استان کشف شده است که قطعا با فرآوری آن‌ها ارزش افزوده و اشتغال مطلوبی نصیب استان خواهد شد.

محمدکاظم منزوی سرپرست سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان نیز در این آیین، با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، اظهار کرد: در این ایام با شرایط خاصی مواجه هستیم که امید است با همراهی و تلاش تمامی افراد شاهد حرکت بی وقفه در چرخه تولید، شادابی بازار و آرامش و اسایش مردم باشیم.

در ادامه رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: امسال ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و برنامه‌های مفصلی برای دستاوردهای نظام تدوین شده که بخشی از آن‌ها انجام و بخشی در آینده انجام خواهد شد.

سید نعیم امامی با اشاره به اینکه در روزگاران گذشته استان فاقد واحد صنعتی قابل توجه بود، بیان کرد: امروزه بیش از ۸۰۰ کارخانه فعال در استان بنا به فراخور تولید محصول در استان فعال هستند.

وی با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمین استان، تصریح کرد: در این سند پتانسیل اصلی استان گردشگری است، به طوری که صنایع مادر، در شرق استان متمرکز شده و استان مستعد رشد و توسعه صنعت است.

امامی با اشاره به سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر اشتغال، ادامه داد: در حوزه صنعت حدود ۲۱ هزار نفر، در حوزه اصناف حدود ۸۰ هزار نفر و در بخش معدن یک هزار و ۹۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان در شهریورماه سال آتی و فاز دوم فولاد سفید دشت را از اقدامات آتی این سازرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید ورق فولادی در کشور و تنها تولیدکننده ورق خودرو در کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است ،در ادامه این ایین از زحمات در این ایین اززحمات نعیم امامی رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان تجلیل و محمد کاظم منزوی به عنوان سرپرست سازمان صنعت ، معدن تجارت استان معرفی گردید

قابل ذکر است: ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت وهیات همراه از واحدهای صنعتی استان چهارمحال وبختیاری بازدید نموده اند.

۴۶

کد خبر 1225214

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟