روسیه از یک سامانه موشکی جدید رونمایی کرد


روسیه از یک سامانه موشکی جدید رونمایی کرد

روسیه یک سامانه موشک کروز را برای خبرنگاران و وابسته‌های نظامی خارجی به نمایش گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روسیه در حالی یک سامانه موشک کروز جدید را امروز چهارشنبه رونمایی کرده است که ایالات متحده مدعی است این سامانه موشکی نقض پیمان کنترل تسلیحات مربوط به دوران جنگ سرد است. این تازه ترین اقدام روسیه برای رد اتهامات آمریکا و جلوگیری از خروج واشنگتن از پیمان نیروهای هسته ای میان برد است.

واشنگتن طی ماه های اخیر بارها تهدید کرده است که از پیمان نیروهای هسته ای میان برد که در سال 1987 میلادی بین دو کشور به امضا رسیده است، خارج خواهد شد. ایالات متحده به بهانه اینکه سامانه موشکی جدید روسیه نقض این پیمان است، قصد خروج از آن را دارد.

روسیه نیز اعلام کرده ست که برد این موشک ها در چارچوب پیمان نیروهای هسته ای میان برد است واقعیت آن چیزی نیست که واشنگتن ادعا کرده است. مسکو تاکید کرده است که آمریکا به دنبال بهانه ای است تا از این پیمان خارج شود.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز امروز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: واشنگتن از طریق کانال های دیپلماتیک به طور شفاف اعلام کرده است که تصمیم نهایی خود را برای خروج از پیمان گرفته است و به هیچ وجه آماده مذاکره نیست.

روسیه نیز با ارسال نامه ای برای نمایندگان آمریکایی، واشنگتن را به لطمه زدن به قرارداد نیواستارت متهم کرده است. بر اساس قرارداد نیواستارت در سال 2010 میلادی، مسکو و واشنگتن متعهد به کاهش تسلیحات هسته ای شده اند.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر خلع سلاح هسته ای با بن بست روبرو شده است. ترامپ تهدید کرده است که قصد خارج شدن از پیمان نیروهای هسته ای میان برد با روسیه را دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل