وضعیت قرمز برای استقلال


وضعیت قرمز برای استقلال

آرمان- تیم استقلال در فصل جاری با مشکلات زیادی مواجه شده است و این مشکلات در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است. مشکلات مالی باعث اعتصاب بازیکنان این تیم شد و البته خرید‌های نامناسب و خروج بازیکنان باعث شده دست شفر تا حالا بسته باشد.

انتقاد فریبا

بهتاش فریبا، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار کرد: تیم در اردوی ترکیه حضور داشت و خبرها را در رسانه‌ها می‌شنیدیم و در جریان چیز دیگری نیستیم. قرار بود بازیکن جذب شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است. استقلال برای بازی‌های داخلی نیاز به بازیکن ندارد، اما جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باید بازیکن طراح و مهاجم جذب شود. وی در مورد نگرانی هواداران از وضعیت تیم استقلال و عدم جذب بازیکن توسط آبی‌پوشان گفت: نگرانی باید برای لیگ قهرمانان آسیا باشد، نه بازی‌های لیگ برتر. قطعا با حضور داریوش شجاعیان و محسن کریمی وضعیت تیم بهتر خواهد شد. استقلال شرایط خوبی به‌لحاظ مالی ندارد و بازیکنی نگرفته است. شنیده‌ام کارهایی در خفا برای یارگیری شده است، اما تا قطعی نشود آن را رسانه‌ای نمی‌کنند. عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که چیزی به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر باقی نمانده و چرا هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد، گفت: من نه اسپانسر هستم، نه مدیرعامل باشگاه. خود آقایان باید فکر کنند و تصمیم بگیرند. مدیریت استقلال و پرسپولیس سخت است. شانسی که پرسپولیس آورده این بوده که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفته و 30، 40 میلیارد گیر این باشگاه آمده و دست‌شان باز است، اما ما نه تنها پولی نگرفته‌ایم، بلکه 10 میلیارد تومان هم پیش‌خور کرده‌ایم! البته این پول هزینه تیم و باشگاه شده است. فریبا خاطرنشان کرد: استقلال مانده با یک جیب خالی و با یکسری بازیکن و مربی طلبکار. امیدوارم فکری به حال تیم بکنند و بازیکن خارجی خوب برای لیگ قهرمانان آسیا جذب شود.

جلسه مدیرعامل و سرمربی

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه روز سه‌شنبه در بازگشت کاروان استقلال از ترکیه میزبان وینفرد شفر، سرمربی استقلال بود. مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم استقلال در این جلسه ضمن تشریح آخرین شرایط باشگاه، درباره موضوعات مختلف و مسائل جاری باشگاه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. فتحی و شفر در این جلسه که در محل باشگاه برگزار شد هم‌چنین درباره برنامه‌های پیش‌رو و حضور پرقدرت در نیم فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

‌چک ذوب‌آهن

سعید آذری در مورد اینکه باشگاه استقلال چک انتقال تبریزی را پاس نکرده است، گفت: متاسفانه در باشگاه استقلال کسی جوابگوی ما نیست و این بدترین نوع ارتباط است. باشگاه استقلال به تعهدش در قبال صدور رضایت‌نامه تبریزی عمل نکرده است و بدتر از همه اینکه جواب ما را هم نمی‌دهند. ما با آقای فتحی تماس می‌گیریم که جواب نمی‌دهد. به باشگاه هم زنگ می‌زنیم کسی پاسخگو نیست. به آقای خطیر نیز زنگ می‌زنیم، اما جواب نمی‌دهد. متاسفانه ما با از دست‌دادن تبریزی ضرر مالی و معنوی کردیم و در باشگاه استقلال هم کسی پاسخگوی ما نیست. وی ادامه داد: ما با تبریزی صحبت کردیم و گفتیم که می‌تواند به ذوب‌آهن کمک کند، ولی این بازیکن قصد جدایی داشت و معلوم بود که با مرتضی بارها صحبت کرده بودند. متاسفانه تبریزی هم با رفتن به استقلال ضرر کرد. وی فصل گذشته 15 گل برای تیم زد، ولی امسال در نیم‌فصل اول فقط یک گل به ثمر رساند. ما از طریق قانونی دنبال حق‌مان هستیم و حتی جریمه چک تبریزی را هم از باشگاه استقلال خواهیم گرفت. من مدیرعامل باشگاه هستم و باید از حق و حقوق باشگاه دفاع کنم، به همین دلیل برای ما فرقی ندارد که چه کسی روبه‌روی‌مان قرار گرفته است.

‌مشکلی به نام آقاخان و نقل وانتقالات

بدشانسی‌های تیم استقلال تمامی ندارد. آبی‌ها که دستشان از نقل و انتقالات زمستانی کاملا خالی مانده و با گذشت حدود یک ماه از تعطیلات زمستانی هنوز خرید جدیدی نداشته‌اند، یکی از بازیکنان‌شان را هم از دست دادند. بعد از آنکه «گرو» و «نیومایر» با نظر شفر از این تیم جدا شدند، جابر انصاری هم در لیست مازاد قرار گرفت و صحبت‌هایی در خصوص پیوستن او به سایپا مطرح شده است. حال از استقلال خبر می‌رسد آنها چهارمین بازیکن خود را هم از دست داده‌اند. مصدومیتی که گریبان مرتضی آقاخان در اردوی ترکیه را گرفت منجر به این شد که به‌طور کلی فصل را از دست بدهد. وی که در ابتدا به‌دلیل آسیب‌دیدگی مچ نیم فصل اول را از دست داد و حالا به‌دلیل آسیب‌دیدگی آشیل نیم فصل دوم را از دست خواهد داد. مرتضی آقاخان مهاجم تیم استقلال که با حرف و حدیث‌هایی مرتبط به آسیب‌دیدگی قبلی‌اش در تیم پیکان از این باشگاه جدا و در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۱۳۹۷ راهی تیم استقلال شد به‌تازگی دومین آسیب‌دیدگی‌اش طی ۶ ماه اخیر را تجربه کرد. این بازیکن در مردادماه امسال و در اولین جلسه حضورش در تمرینات گروهی استقلال از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده و مجبور به جراحی ناحیه آسیب‌دیده شد. آقاخان در این مدت تا اوایل دیماه سال جاری با حضور هر روزه در کلینیک فیزیوتراپی دکتر امین نوروزی معاونت ورزشی باشگاه استقلال به مداوای مصدومیتش مشغول بود و در شروع دور جدید تمرینات به اتفاق دیگر بازیکنان راهی ترکیه و اردوی خارج از کشور شد. آقاخان در همین فاصله اندک و در شروع دوباره تمرینات از ناحیه آشیل پا دچار پارگی شده و زودتر از بقیه به تهران برگشت. ام. آر.‌ای انجام شده روی پای این بازیکن مشخص کرد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و بر اساس اعلام کادر پزشکی باشگاه استقلال آقاخان روز یکشنبه هفته آینده هفتم بهمن ماه باید پای خود را به تیغ جراحی بسپارد. آقاخان در این فصل حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته و آخرین بازی رسمی او در لیگ برتر هفدهم به ۱۰ اسفند سال ۹۶ در هفته بیست و پنجم برمی گردد. بازی پیکان(تیم قبلی آقاخان) مقابل تراکتورسازی در تبریز که این بازیکن در دقیقه ۸۲ به جای ماهان رحمانی به زمین رفت و ۸ دقیقه درون میدان بود. دیداری که در نهایت با برد یک بر صفر پیکانی‌ها به پایان رسید. دیداری که ۱۰ ماه و ۲۱ روز پیش برگزار شد! آقاخان پس از آن بازی در تمرینات پیکان مصدوم شد و تا مدت‌ها دور از میادین بود. با این همه در فصل نقل و انتقالات به باشگاه استقلال معرفی شده و سیّد پندار توفیقی معاونت ورزشی وقت باشگاه با این بازیکن قرارداد داخلی بست ولی در ادامه سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه از سمت خود کناره‌گیری کرده و مدیریت جدید قرارداد این بازیکن را در هیات فوتبال تهران به ثبت رساند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...