تست بیومکانیک سعید مولایی


تست بیومکانیک سعید مولایی

نفر اول رنکینگ جودو جهان در وزن منفی 81 کیلوگرم امروز در آزمون‌های بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک حضور یافت

تست بیومکانیک سعید مولاییبه گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، پس از هماهنگی‌های انجام گرفته بین کادرفنی تیم ملی جودو با دکتر الهام شیرزاد مدیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک، سعید مولایی نفر اول رنکینگ جودو جهان در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم که در اردو‌های آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات گرند اسلم پاریس بسر می‌برد، به عنوان ورزشکار نخبه در رشته ورزشی جودو در آزمون‌های بیومکانیک ورزشی این آکادمی حضور یافت.
مهدی چراغی دبیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی درباره حضور سعید مولایی در این آزمون‌ها گفت: دلیل انتخاب مولایی این بود که وی در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی نفر اول و جزو نخبگان رشته ورزشی جودو است. ما با انجام این آزمون‌ها علاوه بر بررسی فاکتور‌های آمادگی جسمانی مربوط به قدرت و توان او و تهیه بانک اطلاعاتی، ملاک و شناخت قدرت او را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: ما نیاز به بررسی دقیق فاکتور‌های عصبی، عضلانی مولایی داریم تا در آینده این داده‌ها برای مانیتورینگ، برنامه نویسی و همچنین استعدادیابی برای دیگر ورزشکاران جوان مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک گفت: آنالیز تست‌های اسکات دو پا و تک پا، لیفت، انواع پرش‌های تک پا و دو پا به منظور اندازه گیری قدرت بیشینه، نرخ توسعه نیرو (قدرت انفجاری) و توان این ورزشکار، تفاوت‌های پای چپ و راست و بررسی تفاوت در اندام‌های چپ و راست مجموعه آزمون‌های بیومکانیک قدرتی بود.

تست آمادگی جسمانی جودوکاران

۱۲ ورزشکار دعوت شده به اردو‌های آماده سازی تیم ملی جودو بزرگسالان، تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک و زیر نظر کادرفنی این تیم پیگیری کردند.

تمرینات آماده سازی تیم ملی جودو از چهارشنبه ۲۶ دی در تهران آغاز شده است و اردونشینان این تیم که مسابقات جودو قهرمانی کشور را (۹ تا ۱۱ بهمن) پیش رو دارند امروز با حضور همه اعضا کادرفنی در آکادمی ملی المپیک تمرین کردند.

پس از پایان مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد و جنبه انتخابی تیم ملی نیز دارد، ادامه اردو‌های این تیم از روز ۱۸ بهمن آغاز خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !