موارد استفاده و خواص آلکمیلا


آلکمیلا [ Alchemilla ] گیاهی دارویی است . قسمتهایی از این گیاه که روی زمین رشد می کند برای ساخت دارو استفاده می شود. آلکمیلا برای مشکلات معده ، اسهال خفیف ، دیابت، التهاب و اسپاسم های ماهیچه ایی استفاده میشود . بعضی از ان به عنوان دهان شویه برای دهان درد و گلو درد …

آلکمیلا [ Alchemilla ] گیاهی دارویی است . قسمتهایی از این گیاه که روی زمین رشد می کند برای ساخت دارو استفاده می شود.

آلکمیلا برای مشکلات معده ، اسهال خفیف ، دیابت، التهاب و اسپاسم های ماهیچه ایی استفاده میشود . بعضی از ان به عنوان دهان شویه برای دهان درد و گلو درد استفاده می کنند. زنان برای کاهش دردهای قاعدگی و علائم یائسگی از ان استفاده می کنند .

بعضی مستقیما آن را برای قطع خونریزی روی پوست قرار میدهند ، از آلکمیلا هم چنین برای التیام زخم ها ، اگزما و جوشهای پوستی استفاده می کنند .

آلکمیلا به آب افزوده می شود که در این صورت برای درمان دردهای زیر شکمی استفاده میشود .

چطور کار می کند
آلکمیلا حاوی مواد شیمیایی به نام تانیس است که ممکن است به برطرف شدن اسهال کمک کند

موارد استفاده و خواص آلکمیلا
مدارک کافی برای این موارد وجود ندارد
اسهال
دیابت ها
دوره سخت و دردناک قاعدگی
التیام زخم ها
مشکلات شکم
اسپاسم های ماهیچه ایی
مشکلات پوستی مثل زخم ها ، اگزما و جوشهای پوستی
خونریزی
مدارک و شواهد بیشتری لازم است تا تاثیرات آلکمیلا برای این موارد مشخص شود .

عوارض جانبی و بی خطر بودن ان
آلکمیلا در صورتیکه به صورت خوراکی مصرف شود برای بیشتر افراد بی خطر است . اگرچه محققان المانی در مورد آسیب کبدی هشدار داده اند اما محققان دیگری براین باورند که این اظهار نظر ، اغراق آمیز است .

احتیاط و هشدارها
حاملگی و شیردهی: اطلاعات قابل اعتمادی در رابطه با بی خطر بودن مصرف آلکمیلا حین شیردهی وجود ندارد . با در نظر گرفتن جانب احتیاط از مصرف ان در این دوره اجتناب کنید .

تداخلات
هیچ اطلاعاتی در مورد واکنش های الکمیلا نداریم

میزان دوز
دوز مناسب آلکمیلا به عوامل مختلفی مثل سن مصرف کننده ، وضعیت سلامتی و عوامل دیگری بستگی دارد . در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب ان وجود ندارد . به خاطر داشته باشید هر ماده طبیعی لزوما بی خطر نیست و دوز ان بسیار مهم است .

با دقت دستورات روی بر چسب محصول را انجام دهید و قبل از استفاده با پزشک یا داروساز یا مراقب سلامت مشورت کنید .

اسامی دیگر
Alchemilla vulgaris, Alchemilla xanthochlora, Alchémille, Alchémille Commune, Alchémille Jaunâtre, Alchémille Vert Jaune, Alquimila, Alquimilla, Feuilles d’Alchémille, Frauenmantel, Frauenmantelkraut, Lady’s Mantle, Leontopodium, Lion’s Foot, Manteau de Notre-Dame, Manto de la Virgen, Marienmantel, Nine Hooks, Nueve Ganchos, Pie de León, Pied de Lion, Silerkraut, Stellaria

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید