مشاور وزیر در امور زنان در ساختار جدید آموزش و پرورش


مشاور وزیر در امور زنان در ساختار جدید آموزش و پرورش

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: در ساختار جدید قرار است جایگاه امور زنان ارتقا پیدا کند و به‌عنوان مشاور وزیر کار خود را ادامه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیر علی نعمت اللهی قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش با حضور در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان وزارت آموزش ‌و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: از زحمات و تلاش همکاران در امور زنان و خانواده قدردانی می‌کنم و خوشبختانه مدیرکل امور زنان به‌ طور مستمر پیگیر مسائل این حوزه هستند و فعالیت‌های خوبی هم انجام‌ شده است.

وی افزود: در حوزه زنان کار کرده‌ام و در برنامه‌هایی همچون برنامه ششم، اختصاص بودجه برای حوزه زنان، سند امنیت زنان، لایحه خشونت علیه زنان و… همراهی و حضور داشته‌ام و با مسائل این حوزه آشنا هستم و به‌طور ویژه پیگیری می‌کردم و در دستور کار خود همیشه داشته‌ام و ان‌شاءلله بتوانم در طول دوران مسئولیتم منشأ اثر باشم.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این دوره از وزارت آموزش‌ و پرورش، دفتر امور زنان به خاطر تدابیری که وزیر آموزش و پرورش داشتند از ویژگی‌هایی خاصی برخوردار بوده است و کارهای ارزشمندی انجام‌ شده است که باید تقویت شود و استمرار پیدا کند و البته در ادوار مختلف و در اسناد بالادستی همواره اشاره به موضوع امور زنان شده است.

نعمت‌الهی با اشاره به نگرانی که در خصوص بحث ساختار و جایگاه امور زنان در وزارت آموزش‌ و پرورش مطرح است، اظهار کرد: مجموعه مدیریتی وزارت آموزش‌ و پرورش توجه خاصی به جایگاه زنان دارند و در حال حاضر در ساختار منابع انسانی آموزش‌ و پرورش، دفتری به نام دفتر امور زنان وجود ندارد و در این دوره براثر پیگیری‌های وزیر آموزش‌ و پرورش این حوزه که در زیرمجموعه مشارکت‌های مردمی بوده است به زیرمجموعه وزیر آموزش‌ و پرورش منتقل‌ شده است.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش با اشاره به اهمیت چابک سازی، بهره‌وری، هم‌افزایی در ساختار وزارت آموزش‌ و پرورش، افزود: هر دفتری که بخواهد ادغام یا مستقل شود، عده‌ای موافق و همراه و عده‌ای مخالف و منتقد هستند؛ با همراهی سازمان امور اداری و استخدامی و پیگیری‌هایی که در حوزه امور زنان انجام‌ شده، قرار است این جایگاه ارتقا پیدا کند و در ساختار قبلی، مدیرکل برای امور زنان نبوده است اما در ساختار جدید این جایگاه ارتقا پیدا می‌کند و به‌عنوان مشاور وزیر کار خود را در حوزه امور زنان و خانواده ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: برای اینکه حوزه بانوان متمایزتر و مؤثرتر از گذشته دیده شود در نشست‌های مختلف این موضوع بررسی و نهایتاً تصمیم بر این شد که مشاور وزیر در امور زنان و خانواده داشته باشیم و برای اولین بار این جایگاه ارتقا خواهد یافت و در زیرمجموعه وزیر آموزش‌ و پرورش، فعالیت حوزه امور زنان و خانواده ادامه پیدا خواهد کرد.

نعمت الهی در ادامه با اشاره به تعداد زنان شاغل در آموزش‌ و پرورش، افزود: حوزه بانوان باید از دغدغه‌های اصلی مسؤولان در وزارت آموزش‌ و پرورش باشد و از روزی که در این مسؤولیت هستم انتصابات مدیران کل در دستور کار است و بر اساس سیاست‌های وزیر آموزش‌ و پرورش پیگیر هستیم تا از حضور زنان در پست مدیرکل استان‌ها استفاده کنیم و مترصد فرصت هستیم که از بانوان فرهنگی در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش بیان کرد: با توجه به مشکلات و سختی اقتصادی که در شرایط اکنون کشور وجود دارد از ظرفیت خیرین در استان‌ها برای همایش‌ها و فعالیت‌ها و کارهای مشترک استفاده کنید و برای داشتن محیط شاد و امیدآفرین در نظام تعلیم و تربیت تلاش کنید.

وی در ادامه بر حضور زنان در انتخابات نمایندگان شورای عالی آموزش‌ و پرورش تأکید کرد و گفت: درخواست دارم در سطح استان، همکاران را همراهی و تشویق کنید تا در این انتخابات شرکت کنند. حضور فعال زنان در تشکل‌ها فارغ از اینکه چه تفکری را دنبال می‌کند می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد و تلاش شود تا در مناسبت‌هایی که در تقویم ملی کشور به بانوان مربوط است این شعائر بهتر و بیشتر از گذشته تکریم شود.

نعمت الهی با بیان اینکه باید از ظرفیت بانوان همکار در حوزه‌های متعدد آموزش‌ و پرورش استفاده شود، گفت: یکی از حوزه‌هایی که حضور زنان در آن می‌تواند منشأ اثر باشد، اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و خوشبختانه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی در حوزه امور زنان و خانواده برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجراست که ان‌شاءلله نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه نشست تعدادی از مشاوران و کارشناسان امور زنان به بیان چالش‌ها و پیشنهاد‌های مربوط به این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی