فاز دوم شهرک صنعتی هرات با مشارکت ایران ساخته می‌شود


فاز دوم شهرک صنعتی هرات با مشارکت ایران ساخته می‌شود

رئیس اتاق معادن و صنایع هرات گفت: هرات قطب صنعتی در افغانستان بوده و قرار است فاز دوم شهرک صنعتی این ولایت با کمک ایران و استفاده از تجارب بازرگان این کشور ساخته شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دومین نشست گفتگوهای سرکنسول ایران با مسئولان اتاق معادن وصنایع هرات و با حضور جمعی از تجار این شهر برگزار شد که در این جلسه بازرگانان افغان از همکاری همه جانبه ایران در زمینه گسترش و رونق صنعتی در این قدردانی کرده و خواستار توسعه همکاری های تجاری میان دو کشور شدند.

«حمید الله خادم» رئیس اتاق معادن و صنایع هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: ایران به عنوان یک کشور همسایه و هم زبان تلاش های بسیاری در توسعه اقتصادی هرات بخصوص در زمینه ایجاد شهرک صنعتی ایفا کرده است.

وی با اشاره به ایجاد کمیته های مختلف بخصوص کمیته اقتصادی در هرات میان بازرگانان و مسوولین ایرانی و افغانستانی برای رشد روند اقتصادی و رفع چالشهای موجود در واردات و صادرات کالاها اضافه کرد: ایجاد این کمیته ها باعث حل بسیاری از مشکلات و رشد اقتصادی هرات شده است.

فاز دوم شهرک صنعتی هرات با مشارکت ایران ساخته می‌شود

خادم تصریح کرد: در دیدارهای این اتاق با مسئولین سرکنسولگری ایران در هرات به ادامه همکاری‌های گذشته تاکید و قرار شد برخی مشکلات که مانع افزایش همکاری‌های دوجانبه صنعتی میان دو کشور می‌شود، رفع گردد.

وی به شهرک صنعتی هرات اشاره کرد و ادامه داد: فاز دوم شهرک صنعتی هرات در دست احداث بوده و خواهان استفاده از تجارب بازرگانان و کارخانه داران ایرانی برای توسعه این شهرک مهم هستیم و همواره ایران کمکهای خوبی در راستای احداث شهرک صنعتی، تامین برق موردنیاز این شهرک، تامین مواد خام مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی در هرات را انجام داده است.

از سوی دیگر محمود افخمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات تاکید کرد: امنیت، توسعه و شکوفایی اقتصادی افغانستان به خصوص هرات به منزله توسعه و امنیت کشور ایران است و جمهوری اسلامی ایران همواره از آن حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: هرگونه سرمایه گذاری در بخش صنعت سبب ایجاد اشتغالزایی و کاهش مهاجرت ها در افغانستان می‌شود و این موضوع باعث افزایش امنیت بوده و این موضوع به نفع دو کشور همسایه است.

به گزارش فارس، همکاریهای اقتصادی میان ایران و افغانستان و تجارت خارجی این دو کشور سالیانه بالغ بر 2 میلیارد دلار رسیده و دو کشور تلاش دارند این همکاری ها را گسترش دهند.

/انتهای پیام/

فاز دوم شهرک صنعتی هرات با مشارکت ایران ساخته می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(عکس) استایل سنتی بازیگر زخم‌کاری جلب‌توجه کرد