سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تا این لحظه هیچ شکایتی درباره نماینده ملکان به این هیات واصل نشده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نمی تواند به صورت مستقیم به پرونده های مختلف ورود کرده و در صورت شنیدن اخبار و یا شایعاتی از جمله مطالب مطرح شده درباره نماینده ملکان، در این زمینه ها تحقیقاتی را انجام دهد.

وی گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تنها در صورت دریافت شکایت و یا دریافت گزارش از سوی هیات رییسه مجلس، می تواند در مورد رفتار یک نماینده اظهار نظر کند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا تاکنون درباره مطالب مطرح شده پیرامون سلمان خدادادی نماینده ملکان و مرگ مشکوک یک زن جلسه ای در این هیات برگزار شده است؟ گفت: با توجه به اینکه تا این لحظه هیچ شکایتی به هیات نظارت واصل نشده است، ما در این زمینه ورود پیدا نکرده ایم.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به پرسش مجددی مبنی بر اینکه چگونه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره موضوعی که جنجال بسیاری به دنبال داشته و اذهان عمومی را مکدر و آزرده کرده، هیچ جلسه ای نداشته است؟ گفت: یکی از ضعف های قانونی ما این است که هیات نظارت بدون دریافت شکایت نمی تواند اقدامی را انجام دهد و تا این ضعف قانونی برطرف نشود، نمی توانیم انتظارات جامعه را برآورده کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: تلاش هایی در دست انجام است تا ضعف های قانونی در حوزه اختیارات و مسوولیت های هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را برطرف کنیم و امیدوارم این اقدام در طول عمر مجلس فعلی عملی شود.

لازم به توضیح است، خانمی به نام ز – ن اتهاماتی را نسبت به سلمان خدادادی نماینده ملکان وارد کرده بود که این اتهامات تاکنون در مراجع صلاحیت دار بررسی نشده است.

این خانم چند هفته قبل در منزل مسکونی خود درگذشت و گفته می شود که وی خودکشی کرده است.

چندی پیش مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود که با همکاری قوه قضائیه حواشی ایجاد شده در مورد نماینده ملکان را بررسی می‌کنیم تا چنانچه صحت داشته باشد با نماینده متخلف برخورد شود؛ در غیر این صورت شایعه پراکنان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.