امام زمان(عج) همچون حضرت زهرا(س) محدودیت‌های سایر ائمه را ندارند


امام زمان(عج) همچون حضرت زهرا(س) محدودیت‌های سایر ائمه را ندارند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران گفت: امام زمان(عج) همچون حضرت زهرا(س) محدودیت‌های سایر ائمه را ندارند و می‌توانند به گونه دیگر تصمیم گرفته و رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کرمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران دوشنبه (۱بهمن) به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: در برخی روایات آمده است که خلقت پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) به واسطه حضرت زهرا(س) است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درباره عالی‌ترین درجه مقام معنوی، عنوان کرد: اگر کسی حق حضرت زهرا(س) را بتواند بشناسد شب قدر را درک کرده است، شب قدری که برخی یک سال روزه، شب‌زنده‌داری و ریاضت را تحمل می‌کردند که آن را درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه در روایت دیگری آمده که حضرت فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر ائمه معصومین(ع) هستند؛ اظهار کرد: در نامه‌هایی که از حضرت امام زمان(عج) به ما رسیده نکات و توصیه‌هایی به شیعیان خود دارد، یکی از نکات این است که اسوه من دختر رسول خدا(ص) است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران درباره علت اینکه امام زمان(عج) حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی کرده است، ابراز کرد: پیامبر(ص) در همه رفتار و گفتار الگو بودند اما پس از ایشان باید برای شیعه الگو وجود داشته باشد، با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) معصوم است اما محدودیت، ماموریت و مسئولیت امام جامعه را نداشتند بنابراین می‌توانستند به گونه دیگر تصمیم گرفته و رفتار کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) چون ماموم است و باید همراه با ولایت بماند محدودیت‌های ولی و امام را ندارند. بر همین اساس ایشان بهترین الگو برای همه است.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با استناد به روایت دیگری از امام زمان(عج) مبنی بر اینکه همه ائمه معصومین(ع) و اولیاء الهی از سوی خدا بیعتی بر گردنشان بوده است که تنها بر عهده من نیست، عنوان کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) حجت بر افراد تمام شده است علت گرایش به ایشان هم همین است که هیچ شبهه و شکی برای مردم باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران افزود: آن زمان کاملا روشن است که حق با چه کسی است، تشابهی که بین امام زمان و حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد این است که همچون امام زمان(عج) این بیعت بر عهده حضرت زهرا(س) هم نبود و ایشان هرچه می‌خواست ابراز و بیان می‌کرد از این جهت است که امام زمان(عج) می فرمایند فاطمه زهرا اسوه من است من همانند او عمل می‌کنم و چنین افرادی را می خواهیم که اهل ملاحظه و معامله نباشند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی