با بهترین خط حمله سری آ آشنا شوید؛ بالاتر از یوونتوس و ناپولی!


با بهترین خط حمله سری آ آشنا شوید؛ بالاتر از یوونتوس و ناپولی!

آتالانتا در کمال تعجب بهترین آمار هجومی سری آ را به خود اختصاص داده است.

آتالانتا در کمال تعجب بهترین آمار هجومی سری آ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، در یکی از مسابقات هفته بیستم سری آ ایتالیا شنبه شب آتالانتا مهمان فروزینونه بود و در پایان موفق شد با برتری پرگل 5-0 ورزشگاه بنیتو استیرپه را ترک کند. ستاره آتالانتا در این مسابقه بدون تردید دووان زاپاتا مهاجم کلمبیایی نراتزوری بود که به تنهایی 4 گل از 5 گل تیمش را به ثمر رساند.

یوونتوس و ناپولی تیم های اول و دوم سری آ که اختلاف امتیازی چشمگیری با دیگر رقبا ایجاد کرده اند به ترتیب 38 و 39 گل به ثمر رسانده اند. (یوونتوس یک بازی کمتر انجام داده) این در حالی است که شاگردان جام‌پیرو گاسپرینی با به ثمر رساندن 44 گل در 20 مسابقه عنوان بهترین خط حمله فصل را به خود اختصاص داده اند.

آتالانتا به لطف خط حمله استثنایی خود هم امتیاز با میلان رده ششمی، با 31 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده و با لاتزیو در جایگاه پنجم، تنها یک امتیاز فاصله دارد. اختلاف آتالانتا با رم تیم چهارم جدول (آخرین جایگاه لیگ قهرمانان اروپا) نیز فقط و فقط دو امتیاز است.

نقش اول درخشش آتالانتا در یک سوم پایانی زمین را بدون شک زاپاتا بازی کرده است؛ مهاجمی که در 15 بازی که از ابتدا به میدان رفته، 14 گل برای برگامو به ثمر رسانده و اکنون با 14 گل، مشترکا در کنار فابیو کوالیارلا و کریس رونالدو آقای گل فصل 19-2018 سری آ است. زاپاتا در جریان بازی مقابل فروزینونه به نخستین بازیکن آتالانتا از سال 1952 تبدیل شد که موفق شده در یک بازی سری آ 4 بار گلزنی کند.

با زدن 14 گل از مجموع 44 گل آتالانتا، 31.8 درصد از گل های آبی و مشکی ها به تنهایی به نام زاپاتا ثبت شده است. اما در این بین نباید از نقش بازیکنانی نظیر جوزیپ ایلیچیچ (6)، آلخاندرو گومز و جیان‌لوکا مانچینی (5) در ثبت این آمار چشم پوشی کرد.

یکی از نکات جالب توجه درباره آتالانتا آن است که از مجموع این 44 گل، 29 گل در 11 مسابقه خارج از خانه به ثمر رسیده تا "لا دئا" عنوان برترین خط حمله در بازی های خارج از خانه را نیز در اختیار خود گرفته باشد. 15 گل دیگر نیز در بازی های خانگی نراتزوری در ورزشگاه آتزوری دی‌ایتالیا وارد دروازه رقبا شده است.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز