همایش بین المللی اتحادیه جهان اسلام در «بوروندی» برگزار شد


همایش بین المللی اتحادیه جهان اسلام در «بوروندی» برگزار شد

همایش بین المللی اتحادیه جهان اسلام خواستار همزیستی مثبت و مسالمت آمیز میان پیردان ادیان مختلف در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « therahnuma»، همایش بین المللی اتحادیه جهان اسلام خواستار همزیستی مثبت و مسالمت آمیز میان پیردان ادیان مختلف در جهان شد.

این همایش تحت عنوان « پلورالیسم مذهبی و قومی و همزیستی مثبت» در « بوجومبورا » پایتخت «بوروندی» ،کشوری در مرکز آفریقا برگزار شد.

همایش بوروندی طیف گسترده ای از رهبران مذهبی،سیاستمداران،اهالی کسب و کار و شخصیت های عمومی از سراسر جهان اسلام و آفریقا را به خود جذب کرد.

«گاستون سیندیموو»، معاون اول رئیس جمهوری بوروندی در سخنرانی در این همایش ،کشورش را به خاطر غلبه بر تلاطم های مذهبی گذشته مورد تمجید قرار داد و گفت که چگونه سازمان های مذهبی صلح و شکیبایی را در این کشور گسترش داده اند.

سیندیموو بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز میان افراد از ادیان مختلف تاکید ور گفت که اتحادیه جهان اسلام کمک بزرگی به تحکیم روابط میان گروه های مختلف مذهبی در بوروندی و دیگر نقاط جهان کرده است.

وی افزود:«مسلمانان در بوروندی همراه با موسسه های اسلامی برای صلح و امنیت در پی جنگ داخلی در این کشور تلاش کرده اند.»

«محمد العیسی»،دبیر کل اتحادیه جهان اسلام هم گفت که بسیار مایل است پل های ارتباطی میان همه کشورها ساخته شود و همکاری های بیشتر جهانی میان جوامع مختلف به وجود بیاید.

وی در این باره گفت: «شاید اختلاف هایی وجود داشته باشد اما ما گفتگو می کنیم و یکدیگر را درک می کنیم،عاشق هم هستیم و به یکدیگر احترام می گذاریم.»

العیسی افزود: «وقتی در پاره های از موارد اختلافاتی داریم باید برای مصالحه،همکاری و زندگی مسالمت آمیز با هم تلاش کنیم.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا