گاهی با قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید احساس می کنید که دست های شما تیره شده و یا این که روی دست هایتان لکه های ریز قهوه ای به وجود آمده که زیبایی دست ها را از بین برده. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید می توانید با استفاده از کرم های روشن کننده پوست دستان خو را روشن کنید.
کرم ها و لوسیون های زیادی برای روشن کردن پوست در بازار وجود دارد ولی باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد تشکیل دهنده مفید برای سفید کردن پوست باشد مانند اسید کوجیک اسید گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسید و ویتامینC یا آربوتین. و هرگز کرم روشن کننده حاوی جیوه استفاده نکنید.
طبق تحقیقاتی که من در این زمینه کردم 4 تا از کرم های روشن کننده را معرفی میکنم که بتوانید هر کدام که برای شما مناسب تر هست را انتخاب کنید.

کرم دست وایت آبجکتیو بایودرما (White Objective Hand Cream )

این کرم که ساخت کشور فرانسه است، حاوی کمپلکس انحصاری BREVET W.O است که جهت مهار عوامل ایجاد لک است و تحمل پذیری پوست را بالا می برد. همچنین خاصیت ضد آفتابی دارد با spf20 و علاوه بر این که خاصیت روشن کنندگی برای دست دارد، لک های قهوه ای را هم کمرنگ می کند و از زیاد شدن آن جلو گیری می کند. این کرم همچنین مرطوب کننده است و رطوبت پوست دست را تامین می کند. می توانید روزانه به دفعات مورد نیاز، روی پوست دست به ملایمت ماساژدهید. قیمت این کرم حدود 100 هزار تومان می باشد.

کرم برای روشن شدن پوست دست

کرم روشن کننده ، ضد لک دست skin code:

محصولات مراقبت از پوست این شرکت سوئیسی حاوی ترکیبات استخراج شده از عصاره های گیاهی و مواد موثره حاصل از بیوتکنولوژی با خواص درمانی میباشد .یکی از مواد موثر این کرم روشن کننده CM-گلوکان است که باعث تقویت سیستم ایمنی پوست می شود و به ترمیم و باز سازی سلول سرعت می بخشد. این کرم دست ، به دلیل دارا بودن میزان زیادی ویتامین B3 نیاسین آمید، به شفاف شدن پوست ، کاهش و رفع لک و نقاط تیره کمک کرده و رنگ پوست را بهبود می بخشد. همچنین علاوه بر رفع تیرگی و کاهش سایز لک، یک کرم مرطوب کننده مناسب با قدرت آبرسانی عمقی بوده که خاصیت جوانسازی و ضد چروک نیز دارد. می توانید روزانه به دفعات مورد نیاز استفاده کنید. قیمت این کرم حدود 170هزار تومان است.

کرم برای روشن شدن پوست دست

کرم روشن کننده و ضد لک دست پرو درما PRO DERMA:

این کرم به رفع موثر لک های تیره و قهوه ای پوست دست ناشی از افزایش سن و تابش نور خورشید کمک می کند و دارای فلیترهای جاذب تابش فرابنفش است که از بروز لک های حاصل از نور خورشید جلوگیری می کند. پوست را شفاف می کند و پوستی صاف و یکنواخت ایجاد می کند و به دلیل این که خاصیت مرطوب کنندگی دارد، باعث افزایش نرمی و لطافت پوست شده و به کاهش چین و چروک های سطحی پوست کمک می کند. این کرم سریع جذب پوست می شود و اثر چربی روی پوست نمی گذارد. می توانید کرم را به دفعات هنگام نیاز روی پوست بزنید. آن را روی دست ها و بویژه بر روی قسمت های دارای لک های تیره مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. این کرم قیمت مناسبی دارد و حدود 45 هزار تومان است.

کرم برای روشن شدن پوست دست

لوسیون بدن ELLIX Plus (Mesmerize):

این کرم را چند ماه پیش به عنوان کرم مرطوب کننده دست تهیه کردم و استفاده کردم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که پوست دستم روشن تر شده و حتی لک های ریز روی دستم کمرنگ تر شده اند. به همین دلیل با وجود این که اسم کرم روشن کننده ندارد، معرفی کردم چون قیمت مناسبی هم دارد و می توان راحت تهیه کرد. این کرم که محصول شرکت پنبه ریز است حاوی عصاره آقطی، روغن درخت چای، ویتامین های A، C، E ، F و گل همیشه بهار است. قیمت آن حدود 40 تومان است و می توانید روزانه در هنگام نیاز استفاده کنید.

کرم برای روشن شدن پوست دست

در آخر این نکته را بگویم که: برخی از کرم های سفید کننده دارای یک ماده شیمیایی به نام هیدروکینون هستند که از تولید رنگدانه ملانین در پوست انسان جلوگیری می کند و در نتیجه رنگ پوست روشن می شود. ولی این ماده پوست را تحریک کرده و قشر خارجی آن را به شدت نازک می کند. به همین دلیل استفاده بلندمدت از این گونه کرم ها، منجر به ایجاد چین و چروک، التهاب، عفونت، زخم و خارش می شود. و بهتر است در صورت استفاده دراز مدت از این کرم ها با متخصص مشورت کنید.