علی سرزعیم در تجارت‌نیوز / بحران صندوق‌های بازنشستگی چقدر جدی است؟


علی سرزعیم در تجارت‌نیوز / بحران صندوق‌های بازنشستگی چقدر جدی است؟

سرزعیم به عنوان یک اقتصاددان عضو دولت قرار است در تحریریه تجارت‌نیوز به سوالاتی در مورد بحران صندوق‌های بازنشستگی، علت تلاطمات اقتصادی اخیر و ظهور پوپولیسم پاسخ دهد. نوشته علی سرزعیم در تجارت‌نیوز / بحران صندوق‌های بازنشستگی چقدر جدی است؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

چند صباحی است که کارشناسان اظهار می‌کنند اقتصاد ایران درگیر ابرچالش‌هایی است که خروج از آن به آسانی اتفاق نخواهد افتاد. بحران صندوق‌های بازنشستگی یکی از بارزترین این چالش‌ها است که پیش‌تر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در مورد آن هشدار داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق‌های بازنشستگی به همراه بسیاری از شرکت‌های ریز و درشت از جمله شرکت شستا دیگر زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. بارها بحث‌های مختلفی بر سر اعمال فشار در تعیین اعضای هیئت‌مدیره این شرکت‌ها مطرح شده است. بسیاری بر این باور هستند که بحران‌هایی که این شرکت‌ها درگیر آن هستند، ریشه در همین اعمال فشارها دارد.

علاوه بر موارد فوق، وزرات کار درگیر چالش‌های دیگری نیز است که از جمله آنها می‌توان به روابط کارگری و خطر تعطیل شدن واحدهای تولیدی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در تلاطمات اقتصادی اخیر از جمله آن موارد است.

در همین راستا علی سرزعیم، اقتصاددان و معاون اقتصادی وزارت کار با حضور در تحریریه تجارت‌نیوز قرار است به برخی سوالات در زمینه چالش‌های ذکر شده پاسخ دهد. وی همچنین به عنوان یک اقتصاددان عضو دولت قرار است به این سوال پاسخ دهد که علت تلاطمات اخیر اقتصادی و ناموفق بودن سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی ریشه در چه چیزهایی دارد؟

لازم به ذکر است که سرزعیم از آن جمله اقتصاددان‌هایی است که بارها در مورد گسترش فقر و ظهور همزمان پوپولیسم هشدار داده است. به همین دلیل از وی خواهیم پرسید که تلاطمات اقتصادی اخیر و نوسانات ارزی تا چه حد ممکن است به ظهور پولولیسم منجر شود؟

متن کامل این گفتگو طی روزهای آینده در تجارت‌نیوز منتشر خواهد شد.


علی سرزعیم در تجارت‌نیوز / بحران صندوق‌های بازنشستگی چقدر جدی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی