ائتلاف سعودی صنعا را تهدید به بمباران کرد


ائتلاف سعودی صنعا را تهدید به بمباران کرد

تهران - ایرنا - ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ادامه جنگ افروزی و کشتار مردم بی دفاع یمن، صنعا پایتخت این کشور را تهدید به بمباران کرد و مدعی همخوانی این اقدام با قوانین بین المللی و انسانی شد.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ائتلاف سعودی در بیانیه ای این حمله را سرنوشت ساز دانست و از مردم صنعا خواست با مناطق مورد نظر، فاصله بگیرند.
ائتلاف سعودی در بیانیه خود اعلام کرده که در این عملیات شبکه کاملی از توانایی های پهپادی و مراکز لجستیکی را هدف قرار خواهد داد.
در این بیانیه ادعا شده است که ائتلاف عربی، اقدامات پیشگیرانه ای را برای حفاظت از شهروندان در نظر گرفته است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید. شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
شبد**1480**1379


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر