حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند همراه سازی با جامعه


حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند همراه سازی با جامعه

مطالعه مستمر برای کارآمدسازی حوزه‌های علمیه خواهران و همراه‌سازی و همسان‌سازی آنها با نیاز‌های مردم ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران کشور گفت: اثرپذیری و اثرگذاری در حوزه خواهران بسیار جدی‌تر از برادران است و باید از این فرصت برای جذب بیشتر مردم استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه امروز شیوه تبلیغی سنتی و قدیمی پاسخگوی نیاز‌های مردم نیست افزود: سازمان تبلیغات قزوین اجرای طرح جدیدی به نام "روحانی محله" را آغاز کرده که این طرح در قزوین به عنوان نمونه‌ای برای کشور در حال اجراست.
امام جمعه قزوین افزود: در این طرح محلات قزوین تقسیم‌بندی شده است و در هر محله یک روحانی مستقر معرفی می‌شود و این روحانی برای حل اختلافات و مشکلات، با ائمه جماعات مساجد، مردم و افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند ارتباط برقرار می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در استان درباره حوزه‌های علمیه خواهران هم گفت: خواهران طلبه ظرفیت‌های خوبی دارند که این ظرفیت تا به امروز مغفول مانده است که باید جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه جذب افراد به حوزه باید آسان صورت گیرد گفت: باید موانع مسیر جذب طلاب به حوزه‌های علمیه رفع شود.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به وضع اخلاق در جامعه هم گفت: متاسفانه عموم جامعه مشکلات خود را در 2حوزه شغل و درآمد می‌بینند و ضرورت نیاز به اخلاق و دین کمرنگ شده که احیا اخلاق و ارتقاء معرفت دینی در جامعه بر عهده حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اهتمام به کیفیت و محتوا در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و تصریح کرد: در شکل‌گیری محتوا نباید نگاه دانشگاهی غالب باشد بلکه محتوا باید براساس مسائل حوزوی تدوین شود، اما طلاب باید به دور از انگیزه‌های دنیوی با پشتوانه علمی-تحقیقی کار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟