پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم و اشتغال زایی 632 نفر


پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم و اشتغال زایی 632 نفر

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج پروانه نیک مرام مدیرکل کار رفه و امور اجتماعی استان بود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، پروانه نیکمرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این سخنرانی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دولت دوازدهم از ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور و استان حمایت جدی می کند و بر همین اساس نیز نیمه دوم سال ۱۳۹۶ اعتباراتی را به این امور اختصاص داد.

پروانه نیک مرام اظهار داشت: کاهش معضل بیکاری از دغدغه های مهم مسئولان اجرایی کشور و این استان بوده و درخواست اشتغال نیز جزو دلایل اصلی مراجعه مردم استان به دفاتر ائمه جمعه است.

وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۶ درصد و پیش بینی اشتغال چهار هزار نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در فاز اول به متقاضیان پرداخت شد و جذب مابقی این اعتبارات نیز در دستور کار است.

نیک مرام عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و با اشتغالزایی ۵۷۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در بخش مشاغل خانگی ۶۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۶ درصد است که از این میزان تاکنون ۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۳۲ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۴۱۵ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی این استان در حال گذراندن طرح کارورزی هستند.

نیک مرام اظهار داشت: ۳۳۶ نفر در کهگیلویه و بویراحمد نیز هم اینک در حال گذراندن آموزش های لازم در قالب طرح کارآموزی در محیط های کار (استاد و شاگردی) هستند.

وی افزود: تعاونی ها به عنوان نمونه ای از کار جمعی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، بیان کرد: ۹۹ درصد تعاونی های تأسیس شده در این استان مربوط به سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نیک مرام عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد وظایف و مأموریت های متعددی دارد که مهمترین آنها شامل صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود، تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی و رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان بروز حوادث و فوتی ها در محیط های کار کهگیلویه وبویراحمد کاهش چشمگیری یافته است.

نیک مرام گفت: دلایل اصلی آن شامل بازدید مستمر بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان و رعایت نکات ایمنی از سوی کارگران و کارفرمایان بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح «ایران یار» از سوی بسیج کارگری کهگیلویه و بویراحمد و به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان این استان با تولیدات داخلی در دستور کار است.

۴۶

کد خبر 1223849

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی عروسکی دختر لعیا زنگنه ! / عکس جوانتر شدن خانم بازیگر سریال مادرانه بعد 11 س...