بودجه سالانه حمل‌ونقل تناسبی با برنامه‌های توسعه‌ای ندارد/4 مجوز خاص مسکن مهر


بودجه سالانه حمل‌ونقل تناسبی با برنامه‌های توسعه‌ای ندارد/4 مجوز خاص مسکن مهر

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه از تلاش برای اخذ 4 مجوز خاص جهت مسکن مهر خبر داد و گفت: بودجه‌های سنواتی حمل‌ونقل هیچگونه تناسب و سنخیتی با انجام تکالیف در برنامه‌های توسعه‌ای کشور ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر امینی با اشاره به ظرفیت اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن، مسکن مهر، زیربنا‌ها و روبنا‌های مسکن مهر، احداث طرح‌های مسکن روستایی، اجتماعی و بازآفرینی شهری در بند «ب» تبصره 8 ایجاد کرده است، اظهار کرد: برای این‌که وزارت راه بتواند تعهدات خود در بخش مسکن مهر را ایفا کند در حال تلاش برای اخذ 4 مجوز هستیم به‌طوری‌که اصل و سود تسهیلات مسکن مهر به میزان 5 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی بابت اصل سود و خطوط اعتباری طرح مسکن مهر به دولت منتقل و این مبلغ به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن تلقی شود، در ازای آن بانک مسکن این منابع را در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن هزینه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به سه مجوز دیگر اشاره کرد و گفت: به دنبال اخذ مجوز برای شرکت‌های تابعه از جمله سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید هستیم تا 1500 میلیارد تومان از اراضی خود را صرف اهداف تبصره، تهاتر یا به قیمت کارشناسی واگذار کنند. سومین مجوز واگذاری املاک مسکن مهر به متقاضیانی که تملک دارند و چهارم، مدیریت دارایی حدود 10 هزار میلیارد تومان برای ایفای تعهدات است.

امینی با بیان اینکه بودجه سال 98 متفاوت‌تر از بودجه سال 97 نیست تصریح کرد: هر سازمانی در حوزه حمل‌ونقل و مسکن که خود را وابسته به بودجه دولت کرد تا پایان سال با مشکلات روبرو خواهد شد. پس باید ضمن رهایی از بودجه دولتی به دنبال جذب منابع و خصوصی‌سازی باشیم.

وی با بیان این‌که بودجه‌های سنواتی حمل‌ونقل هیچگونه تناسب و سنخیتی با انجام تکالیف در برنامه‌های توسعه‌ای کشور ندارند، افزود: مجموع منابع موردنیاز برای انجام وظایف وزارت راه و شهرسازی از بودجه عمومی،‌ صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و تسهیلات بانکی، منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه به‌طور میانگین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «در بخشنامه لایحه بودجه 98 برای بخش حمل‌ونقل 4500 میلیارد و برای بخش مسکن 500 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است» گفت: مجموع اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه 98 معادل 7717 میلیارد تومان است که ردیف‌های اعتباری پیوست یک، با رشد 9 درصدی 6600 میلیارد تومان و 1000 میلیارد تومان برای ردیف‌های اعتباری متفرقه در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !