تفاوت خدمات آرایشی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه مردانه


تفاوت خدمات آرایشی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه مردانه

آرایشگری، حرفه‌ای است که در آن به زیباسازی چهره افراد و انجام خدمات آرایشی و بهداشتی می‌پردازند. آرایشگری برای بانوان در سالن‌ زیبایی انجام شده و برای آقایان در آرایشگاه پیرایش مردانه صورت می‌گیرد.

آرمان- در سالن‌های زیبایی خدمات متنوع‌تر و متفاوتی نسبت به آرایشگاه‌های مردانه برای بانوان انجام می‌دهد؛ در واقع آرایشگری زنان از پیرایش مردان کاری بسیار سخت‌تر است؛ چرا که آرایشگری زنان دارای زیر رشته‌های متفاوتی است که یکی از تخصصی‌ترین آن‌ها آرایش عروس است. سالن زیبایی برای موفقیت در این شغل باید تمام خدمات را انجام دهند. از طرفی درآمد سالن‌های زیبایی نسبت به آرایشگاه مردانه بیشتر است؛ چرا که خدمات سالن زیبایی از تنوع برخوردار بوده و هر کدام از آن‌ها تعرفه مخصوصی دارند.

نحوه ورود به شغل آرایشگری

آرایشگری از جمله مشاغلی است که نیاز به مدرک و تحصیلات دانشگاهی ندارد. داوطلبان برای اشتغال در آرایشگری زنان، باید دوره‌های کارآموزی را در آموزشگاه‌های آرایشگری طی کنند و پس از اتمام دوره آزمون تئوری و عملی بدهند تا بتوانند مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای کسب کنند و سالن زیبایی تاسیس کنند. از طرفی دوره‌های تخصصی دیگری، مانند شنیون، گریم و نحوه کاشت ناخن نیز در آرایشگری زنان وجود دارد که گذراندن آن‌ها اجباری نبوده و فقط برای افزایش مهارت و تجربه آرایشگر می‌باشد. از طرفی اشتغال در آرایشگری مردان نیز به گذراندن دوره‌های آموزشی نیاز دارد. داوطلبان رشته آرایشگری مردان باید در موسسات زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای، دوره‌های آرایشگری درجه دو را طی کنند و پس از کسب مدرک در صورت تمایل می‌توانند برای اخذ مدرک آرایشگری درجه یک اقدام کنند.

تفاوت خدمات آرایشی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه مردانه

نکاتی برای موفقیت در شغل آرایشگری

مشتری‌مداری

سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه‌های مردانه از موفقیت مالی و محبوبیت بالایی برخوردارند که آرایشگران آن‌ها با مشتریان رابطه خوبی داشته باشند و در زمینه نحوه انجام خدمات آرایشی به آن‌ها مشاوره دهنده و راهنمایی‌شان کنند. همچنین آراستگی ظاهری آرایشگر نیز در جذب مشتریان تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش اعتبار شخصی و شغلی آرایشگر شده و همین‌طور اعتماد به‌نفس او را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین آرایشگر موفق باید علاوه بر ظاهری مناسب، به مشتریان درباره نحوه انجام کلیه خدمات آرایشی مشاوره دهد و بتواند به آن‌ها راهکارهای عملی درباره رعایت نکات بهداشتی برای زیبایی پوست و موی‌شان ارائه کند.

نظافت و نحوه دکوراسیون سالن زیبایی یا آرایشگاه مردانه

دکوراسیون داخلی یکی از شاخص‌هایی است که در حفظ و جذب مشتریان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. دکوراسیون داخلی آرایشگاه یا سالن زیبایی باید باید تزئینات مناسب، نورپردازی و ویترین مناسب داشته باشد. سبک دکوراسیون در سالن زیبایی و آرایشگاه مردانه با یکدیگر متفاوت است. از طرفی برای افزایش مشتریان و تجربه خود نیز می‌توان تصاویری از نمونه کارهای قبلی روی دیوارهای آرایشگاه نصب کرد.

تجهیزات آرایشگاه

امکانات و تجهیزاتی که در سالن زیبایی یا آرایشگاه وجود دارند نقش زیادی در کیفیت خدمات آرایشی و جذب مشتریان دارد. هر چند امکانات آرایشگاه و سالن‌های زیبایی با توجه به بودجه آرایشگر متفاوت هستند؛ اما تمامی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها باید تجهیزات اولیه‌ای اعم از؛ سشوار، اتو مو و حالت دهنده، سینک شست‌وشو، میز کار، لوازم آرایشی مخصوص گریم، وسایل بهداشتی یکبار مصرف و سیستم تهویه مطبوع را داشته باشند.

استفاده از سبک‌های ژورنالی

آرایشگری یکی از مشاغلی است که هر روزه سبک‌‌های جدیدی در آن ایجاد می‌شوند. آرایشگران برای موفقیت و ارائه خدمات با کیفیت باید با این مدل‌های آرایشی آشنا باشند تا در زمان نیاز مشتری بتوانند آن‌ها را انجام دهند.

خدمات مراقبتی پوست در سالن زیبایی
پوست یکی از اجزای تاثیر گذار در زیبایی افراد به‌شمار می‌رود. پوست از سه لایه تشکیل شده است که لایه بیرونی آن نقش تعیین‌کننده‌ای در جذابیت چهره دارد. از طرفی پیری و چروکیدگی از مشکلاتی است که همواره پوست را تهدید می‌کند. بنابراین پوست به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز دارد. به‌همین دلیل امروزه بسیاری از افراد برای انجام خدمات مراقبتی پوست به سالن زیبایی یا آرایشگاه مراجعه می‌کنند. سالن زیبایی یا آرایشگاهی موفق است که علاوه بر خدمات آرایشی، امور مراقبتی پوست مانند پاکسازی، لایه‌برداری، جوانسازی، مزوتراپی، آبریژن، سابسیژن و مواردی از این دست را نیز انجام دهد. همچنین بعضی از سالن‌های زیبایی‌ها خدمات لیزر موهای زائد با همکاری کلینیک یا متخصص پوست و مو و زیبایی را نیز ارائه می‌کنند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم