پتروشیمی حذف شد تا برنامه های تیم ملی آسیب نبیند


پتروشیمی حذف شد تا برنامه های تیم ملی آسیب نبیند

تهران- ایرنا- فیبا درباره دلیل حذف شدن تیم پتروشیمی از مسابقات جام باشگاه های جهان اعلام کرد که این تصمیم برای لطمه نخوردن به برنامه های آماده سازی تیم ملی ایران گرفته شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، فرصت بزرگ حضور در رقابت های جام باشگاه های جهان برای بسکتبال ایران به سادگی از دست رفت و پتروشیمی به عنوان قهرمان آسیا نتوانست در این رویداد شرکت کند. در هفته گذشته تمام اهالی بسکتبال به دنبال دلیل این اتفاق بودند. مسوولان باشگاه پتروشیمی نمی دانستند چه اتفاقی افتاده و فدراسیون نیز اعلام کرد که تنها درخواست تغییر زمان بازی ها را به فیبا داده و تقصیری در حذف پتروشیمی ندارد. با این حال رسانه ها موضوع را از طریق فدراسیون جهانی پیگیری کردند و فیبا توضیحاتی درباره این اتفاق ارائه داد.
فیبا اعلام کرده: برای اینکه جام باشگاه های جهان به شکل رویدادی جهانی برگزار شود به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که قهرمان های تمام قاره ها وارد این مسابقه شوند. به همین دلیل برای نخستین بار تیم قهرمان جی لیگ آمریکا را وارد جام باشگاه های جهان کردیم. برهمین اساس با فیبا آسیا صحبت هایی انجام شد تا حضور پتروشیمی به عنوان قهرمان آسیا در جام باشگاه های جهان مورد ارزیابی قرار بگیرد. حضور آنها در این تورنمنت به دلیل دشواری سفر که می توانست بر آماده سازی تیم ملی ایران برای دیدارهای حیاتی شان در پنجره ششم انتخابی جام جهانی تاثیر بگذارد رد شد. تغییر زمان جام باشگاه های جهان هم امکان پذیر نیست.
طبق صحبت های فیبا به نظر می رسد که اگر فدراسیون بسکتبال برای تغییر زمان این تورنمنت با فیبا نامه نگاری نمی کرد پتروشیمی می توانست از این فرصت خوب برای بسکتبال ایران استفاده کند. با توجه به فاصله بین جام باشگاه های جهان با دیدارهای تیم ملی نیز قطعا ملی پوشان نماینده جنوبی بسکتبال ایران بعد از حضور در جام باشگاه های جهان می توانستند وارد اردوی تیم ملی شوند و مشکلی پیش نمی آمد.
ورزشی**ع-ح**2024

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید