دادستان رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو به اتهام ارتشا اعلام جرم می کند


دادستان رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو به اتهام ارتشا اعلام جرم می کند

تهران – ایرنا – رسانه صهیونیستی روز جمعه گزارش کرد که دادستان کل این رژیم علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام دریافت رشوه اعلام جرم می کند.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی واللا، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است علیه نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در پرونده موسوم به 4000 اعلام جرم کند.
پیش تر رسانه های صهیونیستی گزارش کرده بودند که دادستان کل رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات زودهنگام آوریل 2019 (فروردین98) علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام جرم خواهد کرد.
نتانیاهو در پرونده موسوم به 4000 متهم است که به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه ای بهتری داشته باشد.
زمستان سال 97 دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیر حیفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، الوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سوء استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.
اگر که رای نهایی در پرونده های فساد علیه نتانیاهو صادر شود، وی حتی در راگیری نهایی هم احتمال یپروزی و انقلاب گریهی در انتخابات پیش رو نیز باید استعفا داده و از مقام نخست وزیری کنار رود.
خانواده نتانیاهو در ماه های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها و بارها اخبار آن در صدر رسانه ها قرار گرفته است؛پرونده هایی که در رسانه ها به «پرونده 1000»، «پرونده 2000»، «پرونده 3000» و «پرونده 4000» معروف شده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم 12 بار در پرونده های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.
نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، متهم است که مبلغی در حدود 300 هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه داران دریافت کرده است.
در پرونده 2000 نیز نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت هایش در این روزنامه داده شود، در عوض هم روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت از سوی دولت تحت فشار قرار گیرد.
پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به 3000 شهره است؛ پرونده ای که مربوط به خرید سه زیر دریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال 1395 جنجال زیادی راه انداخت و برخی از نمایندگان کنیست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مساله ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار دادند.
بارها اعتراضات گسترده ای در داخل سرزمین های اشغالی با حضور شهرک نشینان و مخالفان سیاسی رهبر حزب «لیکود» (نتانیاهو) به راه افتاد که ادامه کار او به عنوان نخست وزیر را به خطر انداخت.
شبک**9365**1908

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی