هواشناسی سمنان برای خسارت سیلاب و کاهش دمای شدید هشدار داد


هواشناسی سمنان برای خسارت سیلاب و کاهش دمای شدید هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ورود سامانه بارشی جدید، بارش شدید برف، باران، کاهش دما تا 15 درجه زیر صفر و احتمال جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان پیش بینی می شود.

غلامرضا حسنی غربا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان و نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور، از جمعه تا شنبه دمای هوا در استان بین 6 تا 10 درجه کاهش نسبی دارد.
وی بیان کرد: برودت هوا تا اواسط هفته آینده در استان باقی می ماند و در این مدت در بیشتر نقاط، دمای زیر صفر پیش بینی می شود.
حسنی غربا تصریح کرد: دما در نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان به 15 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص حامل های انرژی با توجه به شدت کاهش دما توسط مردم صورت گیرد.

** هشدار درباره سیلاب
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اواخر وقت امشب تا شنبه، بارش باران و برف، در برخی ساعت ها وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف، کولاک، مه آلودگی، کاهش دید و یخ زدگی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه بارش ها در روز پنج شنبه رگباری است، اظهارداشت: با توجه به شدت بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.
حسنی غربا یادآور شد: اختلال در تردد محورهای استان به ویژه در نواحی شمالی و کوهستانی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، کاهش دما و یخبندان، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می شود.

** هشدار هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابرازداشت: کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی و از هرگونه هرس سبز در باغ ها به دلیل بارش باران، برف و وزش باد شدید خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان از پاکسازی راه آب مزرعه ها و باغ ها اجتناب کنند، اضافه کرد: کشاورزان باید بذر، کود، سموم و هر گونه محصول را به انبارهای مسقف انتقال داده و نهال های جدید در نهالستان ها برای محافظت از خسارت کاهش قابل ملاحظه دما پوشانده شود.
به گفته وی، کشاورزان اقدام های لازم برای حفاظت از تاسیسات آبیاری، ادوات کشاورزی، گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ را انجام دهند.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این روزها دامداران از چرای دام در مسیر مسیل ها و رودخانه ها اجتناب و نهاده‌ های مورد نیاز دام هایشان را تا قبل از بارندگی تامین کنند.
9891/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)