رئیس دانشگاه علوم پزشکی: دستگاه سی تی اسکن زابل فعال شد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی: دستگاه سی تی اسکن زابل فعال شد

هادی میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعمیر و تغییر قطعات دستگاه سی تی اسکن در ایران توسط شماری از شرکت های انحصاری انجام می شود به طوریکه...

هادی میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعمیر و تغییر قطعات دستگاه سی تی اسکن در ایران توسط شماری از شرکت های انحصاری انجام می شود به طوریکه پس از خرابی این دستگاه دانشگاه علوم پزشکی زابل تمام تلاش خود را برای فعالیت مجدد آن آغاز کرد.
وی اظهار داشت: این دستگاه هم اینک فعال است و تمام بیماران نیازمند به سی تی اسکن می توانند خدمات خودشان را در زابل دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه تنها یک دستگاه سی تی اسکن در منطقه سیستان وجود دارد گفت: با توجه به جامعه آماری شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان استاندارد دستگاه سی تی اسکن در منطقه چهار عدد است که این دانشگاه برای اضافه کردن آن توسط بخش خصوصی آماده همکاری است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زابل از چند مدت قبل برای خرید دستگاه دوم سی تی اسکن اقدام کرده که بزودی این دستگاه خریداری می شود.
میرزایی اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن از هفت سال گذشته در بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل مستقر شده و طبق استاندارد تعریف شده برای این دستگاه طی 10 سال باید 2 میلیون اسلایس گرفته شود در حالیکه در مدت زمان هفت سال تاکنون یک میلیون 728 اسلایس گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن یک وسیله مصرفی و برقی است و خرابی آن قابل پیش بینی نیست گفت: استفاده بیش از توان دستگاه، ریزگردها و عمر تعیین شده دستگاه سه عامل خرابی آن در زابل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل فوت یکی از جوانان سیستان به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن در این شهر را تکذیب کرد و افزود: یکی از جوانان این منطقه بر اساس سانحه تصادف در ساعت حدود 19 به بیمارستان امیرالمومنین(ع) توسط اورژانس انتقال داده می شود که بدلیل فشار پایین، ضربان قلب و سطح هوشیاری پایین متاسفانه فوت می کند.
وی تصریح کرد: این بیمار خون ریزی داخلی داشته و شرایط آن برای انتقال به دستگاه سی تی اسکن وجود نداشته است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7317**3213
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید