جشنواره فرهنگی تسنیم در مشهد با معرفی برترین ها پایان یافت


جشنواره فرهنگی تسنیم در مشهد با معرفی برترین ها پایان یافت

مشهد- ایرنا- جشنواره فرهنگی تسنیم سه شنبه شب با معرفی برترین ها و بزرگداشت شهید محسن حاج حسنی کارگر و شهید حسین حریری در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: نگاه ‌های معارفی و قرآنی در آثار هنری باید بیش از پیش جلوه ‌گر شود.
جعفر مروارید افزود: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم با هدف حمایت از آثار هنری با مضامین اخلاقی، فرهنگی و قرآنی برنامه ریزی و برگزار شد.
وی با بیان اینکه مشهد بهترین مکان برای ظهور مفاهیم قرآنی در سطح هنری است، اظهار داشت: این جشنواره که با رویکرد جوان گرایی در جوار مضجع شریف رضوی برگزار شد بیانگر این است که بستری از معارف اسلامی و قرآنی در فضای ایران به رشد و نمو رسیده است.
وی با اشاره به استقبال از این جشنواره گفت: این جشنواره در چهل سالگی انقلاب اسلامی با رویکرد جوان گرایی و رویش های هنری با نگاه هنری می تواند آرمانهای انقلاب اسلامی را بر اساس مطالبات جوانان، نقادی و تعهدی که در هنرمندان مشهد وجود دارد، به نمایش بگذارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جوانان کشور ظرفیت نهفته جمهوری اسلامی و از خود مردم هستند و نگاه جوان، چشم انداز آینده ایران را می سازد.
مروارید افزود: قرآن معجزه جاودانه است، امیدواریم این جشنواره در سالهای آینده در سطح بین الملل برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: زبان هنر زبان جهانی و زبان زیبایی شناسانه مفاهیم است که این مهم در جشنواره تسنیم در مشهد آشکار بود و امیدواریم شاهد رشد و نمو این بستر در سالهای آینده باشیم.
محمدرضا محمدی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: هزار و 312 اثر فرهنگی هنری شامل 436 فیلم کوتاه، 294 فیلمنامه و 582 عکس و مجموعه عکس برای رقابت در چارچوب سومین جشنواره ملی فیلم، فیلمنامه و عکس تسنیم در مشهد ارسال شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره و خانواده های شهید محسن حاج حسنی کارگر و شهید حسین حریری قدردانی شد.
این جشنواره ملی سالانه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن سینمای جوان ایران ، موسسه سینمایی و فرهنگی اطلس، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برگزار می شود.
7505/ 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری