مریم رجوی به کابل آمد


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اقدامات جدیدی علیه ایران را آغاز کرده است. اقداماتی که می تواند بیش از پیش ثبات و امنیت منطقه را باخطر جدی موجه سازد. قرار شایعات نشر شده، قسمتی از کمک های ضد ایرانی ترامپ، به مجاهدین خلق ایران رسیده است...

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اقدامات جدیدی علیه ایران را آغاز کرده است. اقداماتی که می تواند بیش از پیش ثبات و امنیت منطقه را باخطر جدی موجه سازد.
قرار شایعات نشر شده، قسمتی از کمک های ضد ایرانی ترامپ، به مجاهدین خلق ایران رسیده است تا آنان در مناطق نزدیک به مرز های ایران در کشورهای همسایه پایگاه نظامی ایجاد کنند و از آن پایگاه ها به داخل ایران نفوذ نموده عملیات خرابکارانه انجام دهند.

شنیده می شود که تا کنون رایزنی ها با سران عراقی و افغانی در بغداد و کابل آغاز شده است.
یک منبع از ارگ ریاست جمهوری ادعا می کند که مریم رجوی به کابل آمده و با حمدالله محب مشاور عالی امنیت ملی اشرف غنی دیدار و گفتگو کرده است.

مریم رجوی رهبر حزب مجاهدین خلق ایران، به همراه دیپلومات های آمریکایی به کابل آمده است و قرار است طی روزهای آینده به منطقه زیرکوه شنیدند هرات سفر کند و در ابتدا در این منطقه پایگاه نظامی را تاسیس و قمستی از پایگاه آمریکایی ها را با تعدادی از نیروهای مجاهدین خلق ایران را که چند سال قبل از بغداد عراق به این منطقه آورده شده بودند، تحویل بگیرد.

در ماه میزان سال 91 روزنامه الامة چاپ پاکستان در خبری نوشته بود که نیروهای امریکایی در افغانستان برای دوهزار عضو کلیدی سازمان مجاهدین خلق ایران (موسوم به منافقین) در ولسوالی شیندند ولایت هرات، تعلیمات نظامی داده و آنها را نظارت می کنند.

در همین حال، اطلاعات رسیده حاکی از آن بود که آمریکا در ارتباط با توافقنامه استراتژیک، افغانستان را وادار به پذیرش اعضای گروهک منافقین (مجاهدین خلق ایران) در خاک خود کرده است.

شیندند از گذشته منطقه ناامنی بوده و همواره نظامیان آمریکایی در این منطقه حضور داشته و گفته می شود که علت اصرار بر ماندن آمریکایی ها در شیندند، وجود معادن ناشناخته در این منطقه بوده است.

در زمان حضور روس ها در افغانستان، این منطقه همواره تحت مراقبت کامل آنان بوده و حتی در آنجا میدان هوایی نظامی نیز تاسیس شده که اکنون آمریکایی ها از آن استفاده می کنند و دولت افغانستان کاملا از آن منطقه و نقل و انتقالات این میدان هوایی بی اطلاع است.

اهالی شیندند نیز از تردد مشکوک عرب ها در منطقه حکایت می کنند. یکتن از اهالی شیندند که به هرات سفر کرده به خبرنگار افتخاری ما گفت که مدتی است عرب ها وارد منطقه شده اند و در نزدیکی پایگاه های آمریکایی، در تردد هستند. اما اینکه آنان در این منطقه چه می کنند و چه هدفی دارند مشخص نیست.

حرکات مشکوک نظامیان آمریکایی و تردد نامتعارف عرب ها و ایجاد پایگاه نظامی برای مجاهدین خلق ایران در شیندند، می تواند حساسیت ایرانی ها را برانگیخته آنان را وادار به مقابله با این تحرکات بنماید.

ایرانی ها که از دیرباز پیش بینی چنین مواردی را در مرزهای خود با افغانستان می کردند و از این ناحیه در معرض خطر قرار داشتند، تدابیر امنیتی را گرفته تعدادی از طالبان و افراد ناراضی حکومت افغانستان را جذب نموده آنان را تمویل می کردند تا در چنین مواردی از آنان استفاده کنند.

از جانب دیگر، ایرانی ها پس از سوریه بر آماده باش لشکر فاطمیون که بیشتر متشکل از هزاره های افغانستانی مستقر در ایران بوده است، تاکید ورزیده اند که در صورت احساس خطر از جانب آمریکایی ها و عرب ها و سازمان مجاهدین خلق ایران، لشکر سی هزار نفری فاطمیون را وارد میدان کرده و در رویارویی با خطرات مرزی با افغانستان از آنان استفاده کنند.

کد (4)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا مدارس فردا تعطیل هستند ؟