طرز تهیه اوشی پلو غذای تاجیکستانی با طعم ایده آل


اوشی پلو یا اوش یک نوع غذای تاجیکستانی می‌باشد، که عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و یک غذای کامل می‌باشد. به همین دلیل در کشور تاجیکستان طرفداران زیادی دارد و از سوی یونسکو در سال 2016 میلادی این غذا در میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است، البته در کشور‌های دیگر نیز همچون هندوستان، ازبکستان و ایران نیز این غذا با مقداری تغییر در مواد اولیه آن طبخ...

طرز تهیه اوشی پلو غذای تاجیکستانی با طعم ایده آل
اوشی پلو یا اوش یک نوع غذای تاجیکستانی می‌باشد، که عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و یک غذای کامل می‌باشد. به همین دلیل در کشور تاجیکستان طرفداران زیادی دارد و از سوی یونسکو در سال ۲۰۱۶ میلادی این غذا در میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است، البته در کشور‌های دیگر نیز همچون هندوستان، ازبکستان و ایران نیز این غذا با مقداری تغییر در مواد اولیه آن طبخ می‌شود. از این رو در ادامه می‌توانید با طرز تهیه اوشی پلو آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه اوشی پلو عبارت است از:

گوشت/ ۱ کیلو
برنج/ ۱ کیلو
هویج/ ۵۰۰ گرم
پیاز/ ۳ عدد
کره/ ۴۰۰ گرم
سیر/ ۳ حبه
فلفل قرمز/ ۱ قاشق چایخوری
زعفران آب کرده/ ۱ قاشق چایخوری
ادویه پلویی/ ۱ قاشق چایخوری
نمک/ به مقدار کمی

طرز تهیه اوشی پلو

ابتدا به مدت ۳ الی ۴ ساعت برنج را به همراه کمی نمک خیس کنید.

سپس پیاز‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و پیاز‌های خرد شده را با کمی کرده درون تابه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید، تا مقدار کمی سرخ شوند.

حال باید گوشت‌های که از قبل به اندازه دلخواه خرد کرده اید را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید، تا رنگ گوشت تغییر پیدا کند (سفید شود).

در مرحله بعدی طرز تهیه اوشی پلو باید، هویج‌ها را که از قبل به صورت خلال‌های باریک خرد کرده اید، را درون تابه بریزید و کاملا تفت دهید.

آنگاه بخشی از کره را که قصد دارید در آخر روی برنج بریزید، را جدا کنید و مابقی کره را به هویج‌ها اضافه نمایید.

در ادامه زعفران آب کرده، سیر رنده شده و ادویه را نیز به مواد بیافزایید و به مقدار کمی تفت دهید. حال باید یک لیوان آب اضافه نمایید، تا با حرارت کم گوشت‌ها بپزد.

بعد از ۳ تا ۴ ساعت آن را داخل آب در حال جوش بریزید و پس از نرم شدن برنج، آن را آبکش نمایید.

زمانی که گوشت‌ها کاملا پخته شدند و آب به طور کامل تبخیر شد، برنجی که از قبل آبکش کرده بودید را به همراه مواد پخته شده به صورت لایه به لایه درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد.

پس از این مدت مابقی کره را باز کنید و روی روشی پلو دم کشیده بریزید و آن را کاملا به هم بزنید. اکنون روشی پلو آماده سرو کردن می‌باشد.


منبع: آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !