وضعیت عجیب هاوال تازه وارد در خط تولید بهمن موتور!


خودروهای هاوال از جمله محصولاتی بودند که به نظر می‌رسید در بحبوحه نبود خودروهای خارجی معتبر بتواند جایگزین مناسبی بوده و با توجه به برنامه‌هایی که مسئولین این شرکت چینی در نشست مشترکشان با مسئولین بهمن موتور اعلام کردند به نظر می‌رسید داخلی سازی تولید بسیاری از محصولات هاوال بتواند صنعت خودروسازی کشور را نجات دهد ولی همه این برنامه‌ها نقش بر آب...

خودروهای هاوال از جمله محصولاتی بودند که به نظر می‌رسید در بحبوحه نبود خودروهای خارجی معتبر بتواند جایگزین مناسبی بوده و با توجه به برنامه‌هایی که مسئولین این شرکت چینی در نشست مشترکشان با مسئولین بهمن موتور اعلام کردند به نظر می‌رسید داخلی سازی تولید بسیاری از محصولات هاوال بتواند صنعت خودروسازی کشور را نجات دهد ولی همه این برنامه‌ها نقش بر آب شد و بدون آنکه بتواند تاثیر خاصی روی بازار خودروهای خارجی داشته باشد عملا خود به یک مشکل بزرگ برای مشتریان ایرانی تبدیل شد!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی بهمن از جمله شرکت‌هایی است که از خروج آمریکا از برجام به شدت متضرر شده و وضعیتی که این شرکت در تولید محصولاتش داشته عملا به یک تراژدی تبدیل شده و در حالیکه خبرهای خوب حضور محصولات با کیفیت هاوال در این شرکت خودروسازی همه امیدها را از روی ایران‌خودرو و سایپا به سوی این شرکت روانه کرده بود و امکانات و مشخصات هاوال در نسخه‌های اچ۲ و اچ ۹ باعث شده بود تا بتوانیم برای اولین بار در کشورمان شاهد تولید سری محصولات با کیفیتی از کشور چین باشیم ولی نه تنها اچ ۹ به صورت عمده روانه بازار نشد بلکه اچ۲ که اتفاقا فروش بسیار بالایی داشت و از طرفداران خوبی نیز برخوردار بود به مشکل خورد!

وضعیت عجیب هاوال تازه وارد در خط تولید بهمن موتور!گروه خودروسازی بهمن چند هفته ایست به شدت در مورد خودروهای این برند چینی به مشکل خورده و در حالیکه چیزی در حدود ۲ هزار تعهد ایفا نشده دارد، صرفا ۴۰۰ خودروی تولید شده داشته و امکان تولید تمام تعهدات محصول را ندارد که این موضوع باعث می‌شود تا ۱۶۰۰ مشتری این خودرو سردرگم باشند که طبیعتا با پیشنهادات عجیب بهمن موتور نیز راضی نمی‌شوند!

چندی پیش بهمن موتور به خریداران و متقاضیان هاوال پیشنهاد داده بود تا با تغییر خودروی خود به بسترن هر چه سریع‌تر خودروی خود را تحویل بگیرند که البته با توجه به قیمت گذاری به روز این شرکت برای بسترن عملا این پیشنهاد با شکست بدی روبرو شد چرا که استقبال از این طرح بسیار اندک بود و دلیل اصلی آن قیمت بالای بسترن بود که طبیعتا برای بسیاری از مشتریان قابل قبول نبود!

وضعیت عجیب هاوال تازه وارد در خط تولید بهمن موتور!حالا عباس تابش رییس سازمان حمایت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای این برند چینی در گروه خودروسازی بهمن گفت: گروه بهمن صرفا چیزی در حدود ۴۰۰ خودرو از محصول هاوال تولید کرده و در انبارهای این شرکت موجود است. همچنین چیزی در حدود ۱۰۲ محصول برای تولید این خودرو نیز در اختیار دارد که طبیعتا کفاف همه تعهدات این شرکت را برای محصول مورد نظر نمی‌دهد.تعهدات این شرکت برای خودروی مذکور ۲۲۰۰ دستگاه است که امکان پاسخگویی به همه این تعهدات را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم گیری‌های انجام شده گفت: با توجه به جلساتی که در ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد تصمیم گیری نهایی برای هاوال انجام می‌شود و بایستی از روش جایگزینی برای تعهدات این محصول استفاده شده و با دیگر محصولات این شرکت جایگزین شود. همچنین خودروهای موجود بر اساس حق تقدم ثبت نام‌ها به مشتریان تحویل داده خواهد شد. بهمن موتور موظف به راضی کردن مشتریان خواهد بود.

وضعیت عجیب هاوال تازه وارد در خط تولید بهمن موتور!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

وضعیت عجیب هاوال تازه وارد در خط تولید بهمن موتور!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدون توقف