کانون های مساجد مازندران میزبان ولادت دردانه مولود کعبه و دخت فاطمه زهرا(س) است


کانون های مساجد مازندران میزبان ولادت دردانه مولود کعبه و دخت فاطمه زهرا(س) است

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با شکوه ویژه میزبان ولادت عقیله بنی هاشم، دخت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و دردانه مولود کعبه، الگوی شجاعت و شکیبایی است.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، امروز شنبه (22دی) چشم به این جهان گشود و از بهترین حافظان دین مبین اسلام، شد.

عقیله بنی هاشم در دامن مادری چون فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، الگوی بانوان عالَم، پرورش یافت و از همان اوایل کودکی، دفاع از ولایت و امامت را از مادر بزرگوارشان، آموخت.

حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از شهادت برادرشان حضرت حسین(ع)، قافله سالار دشت کربلا به عنوان پیام رسان واقعه کربلا با سخنان ارزشمند و تاثیرگذار در نزد یزید و اسارت کوفه و شام، شناخته می شود.

این بانوی بزرگوار همچون پرستاری، التیام بخش دردهای جسمی به ویژه روحی بازماندگان 72 یار واقعی امام سوم شیعیان و الگوی آزادیخواهی در جهان است که به اینگونه فرخنده سالروز ولادت این بانو به نام «روز پرستار» نامگذاری شد.

«روز پرستار» از روزهایی به شمار می آید که در آن می توان تنها گوشه ای از زحمات طاقت فرسا، صبوری های وصف ناپذیر و بی خوابی های این قشر از جامعه را ستود.

ولادت عقیله بنی هاشم، دخت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) را باید با پخش شیرینی، گل و آذین بندی به خوبی پاسداشت چرا که اسلام علاوه بر شهادت و رحلت بزرگان دین، ولادت های مبارکی نظیر این بانوی مقاوم را دارد.

شادی و نشاط در زندگی، اهمیت ویژه ای دارد که باید با برگزاری برنامه های مفرح و ویژه در مکان های مختلف نظیر کانون های فرهنگی و هنری بر اهمیت این مهم که از تاکیدات اسلام نیز به شمار می آید به شایستگی، اقدام کرد.

مولودی خوانی و برپایی مراسم عقد و ازدواج در چنین روز سراسر خیر و برکت می تواند نویدی بر ادامه راه بزرگان دین نظیر حضرت زینب(سلام الله علیها)، دردانه مولود کعبه، الگوی شجاعت و شکیبایی باشد.

یادداشت: معصومه علیزاده

پایان پیام/86



آنجا که مصلحت را یزدان داند و بس