مقام رفیع حضرت زینب (س) نزد خدا و نیابت از سوی امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)


مقام رفیع حضرت زینب (س) نزد خدا و نیابت از سوی امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زینب(س) چنان مقام رفیعی دارند که امام زمان(عج) در تشرفات مختلف فرمودند برای ظهور، خداوند را به عمه جانم زینب(س) قسم بدهید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «میرزا محمدی» به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از امتیازاتی که خداوند به برخی از انسان‌ها عنایت کرده اصالت خانوادگی است که هر چه ریشه خانواده طیب، طاهر و سالم باشد زمینه رشد و پیشرفت فرزندان در آن خانوده بیشتر فراهم است.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه 58 سوره اعراف مبنی بر اینکه سرزمین پاک و پاکیزه محصول پاک ارائه می‌دهد؛ عنوان کرد: خانواده نورانی انسان‌های نورانی را تحویل جامعه می‌دهند، حضرت زینب(س) در خانواده‌ای به دنیا آمد که از طرف پدر و مادر بی‎نظیرترین ریشه پاک را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی درباره شخصیت پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: ما دردنیا بالاتر از شخصیت پیامبر اکرم(ص) نداریم حتی بنابر آیات و روایات مقام ایشان از قرآن نیز بالاتر است، پیامبر(ص) جد مادری حضرت زینب(س) است که قرآن کریم ایشان را رحمه‌العالمین معرفی کرده که همه عوامل قبل و بعد از این دنیا سر سفره ایشان هستند. 410 آیه درباره شخصیت پیامبر(ص) است که همه انبیا در کلاس مدرسه معرفت الهی ایشان درس آموختند.

استاد حوزه علمیه درباره جده مادری حضرت زینب(س)، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) اولین بانوی است که مسلمان شده و پیامبر(ص) را در تنهایی یاری می‌کرد، پروردگار عالم هر روز نزد ملائکه سه بار به او مباهات می‌کند و تنها کسی است که وقتی از دنیا رفتند کفن او از بهشت آمد با مرگ او پیامبر(ص) آن را عام الحزن نامگذاری کردند.

وی درباره جد پدری حضرت زینب(س) ابراز کرد: بنابر سخن علمای بزرگ نظیر شیخ صدوق حضرت ابوطالب(ع) از اوصیاء حضرت ابراهیم(ع) و حجج الهی بود که پیامبر(ص) را یاری کردند، اگر حضرت ابوطالب(ع) نبود نامی از اسلام نمی‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: قیامت اگر ایمان ابوطالب(ع) در کفه ترازو بگذارند بر ایمان همه انسان‌ها سنگینی می‌کند. مادر امیرمومنان امام علی(ع) چنان مقامی داشتند که پیامبر(ص) او را مادر خود می‌دانستند چرا که همه محبت خود را صرف پیامبر(ص) کردند.

استاد حوزه علمیه درباره شان و مقام مادر امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: حضرت مریم(س) هنگام به دنیا آوردن فرزند خود به دستور الهی از معبد خارج شد اما مادر امیرمومنان امام علی(ع) فاطمه بنت اسد به دستور الهی وارد خانه خدا شده و طی سه روزی که آنجا بود از غذاهای بهشتی میل کردند.

وی درباره فضیلت امیرمومنان امام علی(ع) با استناد به آیه 61 آل عمران درباره مباهله که پیامبر(ص) او را نفس خود معرفی کرده است، اظهار کرد: درباره فضیلت حضرت زهرا(س) پیامبر(س) فرمودند ایشان امانت خداوند است، کسی که دامن و مکتب تربیتی او مهد پرورش 11 امام است، ایشان کتابی به نام مصحف داشتند که ازمبادی علم ائمه(ع) بوده و امروز در دست امام زمان(عج) است. امام محمدباقر(ع) فرمودند اطاعت از مادرمان حضرت زهرا(س) بر همه واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی افزود: حضرت زینب(س) چنان شخصیت والایی دارند که امام سجاد(ع) درباره ایشان فرمودند که او عالمه بدون معلم بشری است، امامزدگان دیگر چنین ویژگی نداشتند حضرت زینب(س) این ویژگی را دارند.

استادحوزه علمیه ادامه داد: حضرت زینب(س) از سوی امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) نیابت دارد که رسالت قافله کربلا را بر عهده داشته باشد، ایشان آنقدر مقام رفیع دارند که امام زمان(عج) در تشرفات مختلف فرمودند برای ظهور، خداوند را به عمه جانم زینب(س) قسم بدهید.

وی گفت: همه تشریفاتی که برای تولد امام حسین(ع) رخ داد برای تولد حضرت زینب(س) نیز انجام شد، نامگذاری او را خدا برعهده داشت، هنگام تولد پیامبر(ص) برای مصایب همه عمر او گریه کردند و فرمودند او شبیه حضرت خدیجه(س) است پس همه او را احترام بگذارند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا