خادمان فرهنگ و هنر آستارا تجلیل شدند


خادمان فرهنگ و هنر آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - آئین تکریم خادمان فرهنگ و هنر آستارا با تجلیل از 15 فعال این عرصه، با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز دوشنبه در این آئین در سینما دریای آستارا گفت: آستارا به فرهنگ غنی و مردمان با فرهنگ مشهور است و باید با وجود تاثیر فناوری و تبلیغات بیگانه، در حفظ اصالت خویش و تاثیرگذاری فرهنگی بر شهرهای اطراف پیشگام باشد.
فیروز فاضلی افزود: تقویت زیرساخت های فرهنگی آستارا جزو برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و در این راستا مجتمع فرهنگی و هنری آستارا به زودی تکمیل خواهد شد.
فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: فرهنگ به عنوان زیرساخت بخش های فردی و اجتماعی از اهمیت برخوردار است و رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در جامعه، باید توسط مسئولان جدی گرفته شود.
یونس رنجکش افزود: نخبگان و اصحاب قلم و اندیشه نقش مهمی در جامعه دارند و اصلاح فرهنگ جامعه، مشکلات عمومی همه بخش ها را برطرف خواهد کرد.
وی بیان کرد: از 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب تکمیل مجتمع ارشاد اسلامی آستارا در سال گذشته حدود دومیلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته بود و امسال برای این طرح، هفت میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.
اکبر اکسیر شاعر صاحب سبک آستارایی هم گفت: شعر و ادبیات آستارا در دهه هشتاد قله های رفیع ادبیات را فتح کرد و باید این شهرستان در رشته های هنری نیز سرآمد باشد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری ارشاد آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)